کارشناس مسائل اقتصادی:
یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه گرمسار قدرت جذب سرمایه‌گذار و تولیدکننده صنعتی را دارد، گفت: باید قدرت جاذبه گرمسار در صنعت را در استان سمنان فراگیر کرد.
کد خبر: ۵۲۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 13 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بازدید استاندار سمنان از برخی مراکز صنعتی در استان سمنان اظهار کرد: برخی از کارخانجات که تراز آن‌ها مثبت است، سهم تولیدشان بالاست و شاخص تراز صادراتی آن‌ها هم در رده بالا قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر سهم تولید نداشته باشیم و شاخص مصرف و واردات ما بالا باشد، افق روشنی را نمی‌توانیم برای کشور ببینیم و درست است که شهرک‌های صنعتی زیادی تأسیس کردیم ولی شرایط خوبی ندارند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به تعطیلی و نیمه فعال بودن برخی از کارخانجات و مراکز صنعتی در کشور، عدم حمایت از صنعت را ریشه این معضلات در سیمای صنعت برشمرد و تصریح کرد: باید از تولیدات با کیفیت حمایت می‌کردیم، جلوی واردات را در این قسمت‌ها می‌گرفتیم.

موسویان کاهش هزینه‌های تمام‌شده را ازجمله سیاست‌های حمایت از تولید ملی و حلقه حمایتی مفقوده در گذشته با وجود رشد تعداد کارخانجات تعطیل و نیمه فعال در کشور دانست و افزود: متأسفانه تولید را حمایت نکردیم.

وی با تأکید بر سودهای تسهیلات بانکی در دنیا به تولیدکنندگان، بهره بالای تسهیلات بانکی در کشور را هم مقدمه‌ای مهم در تعطیلی مراکز صنعتی دانست و اضافه کرد: تولیدکنندگان ما الآن تسهیلات بانکی را بالای ۱۵، ۲۰ درصد پرداخت می‌کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه شرایط صنعت در کشور خوب نیست، بر لزوم تغییر برخی سیاست‌ها و استراتژیک‌ها در مدیریت صنعت کشور تأکید کرد و افزود: باید تولیدکننده را حمایت کنیم و بر کیفیت تولید نظارت داشته باشیم چون تولیدات بی‌کیفیت باعث افت اعتبار بین‌المللی ایران می‌شود.

موسویان با بیان اینکه مسیر صادرات را برای آن‌ها تسهیل کنیم، تصریح کرد: باید در جهت حمایت بهره تسهیلات بانکی را کاهش دهیم و بازاریابی درست برای فروش و صادرات آن‌ها داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه گرمسار با نزدیکی به تهران قدرت جذب سرمایه‌گذار و تولیدکننده صنعتی را دارد، اضافه کرد: این کارخانجات می‌توانند هزینه تمام شده محصولات خود را نزدیک پایتخت برساند و نقطه قوتی برای استان است.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه باید قدرت جاذبه گرمسار در صنعت را در سطح استان فراگیر کنیم، تصریح کرد: سوبسیدهای کاهش مالیات را طوری شکل دهید که شهرستان‌های دیگر هم در این عرصه مانند گرمسار فعالیت کند.

موسویان با بیان اینکه هنوز در کشور اتفاقات خیلی خوبی برای صنایع نیفتاده است، اظهار کرد: فاصله زیادی تا حمایت واقعی از صنعت وجود دارد، تا با حمایت از صنعت، شاخص بیکاری کمتر شود و فرهنگ خرید کالای ایرانی در جامعه نشر پیدا کند.

برچسب ها: تولیدکننده ، اقتصاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار