رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت : راه اندازی واحدهای تولیدی در نواحی و شهرک های صنعتی این استان کارشناسی نبوده و متناسب با طرح آمایش سرزمین نیست.
کد خبر: ۵۲۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 13 November 2017
به گزارش تابناک سمنان،  علی اصغر جمعه ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در استان سمنان باید فراهم شود و با انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی پیشرفت و آبادانی برای سمنان به ارمغان نمی آید.

وی با بیان این که باید طرح آمایش سرزمین و توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در اولویت قرار گیرد، اظهارداشت: در سمنان برای اجرای طرح های توسعه ای شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی منطقه در نظر گرفته نمی شود.

جمعه ای خاطرنشان کرد : همایش های سرمایه گذاری و اقتصادی به تنهایی به رونق تولید و افزایش اشتغال در کشور نمی انجامد و باید با تدبیر و توجه به زیرساخت ها برای کاهش نرخ بیکاری در کشور اقدام کرد.

رییس اتاق بازرگانی استان سمنان ادامه داد : در بسیاری دریافت پروانه کسب غیرکارشناسی در سمنان اهدا می شود و باید با برآورد زیرساخت ها به سرمایه گذار مجوز راه اندازی واحد تولیدی داده شود.

وی اضافه کرد : سرمایه گذار برای اشتغال آفرینی در یک منطقه بسیار حساس و دقیق است و در مناطقی که احساس ناامنی کند حاضر به هزینه اعتبار نخواهد بود.

در دولت تدبیر و امید در استان سمنان تفاهم نامه 87 طرح با سرمایه گذاری 85 هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد شده است.

در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، در نیمه نخست امسال از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته17 درصد افزایش داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار