وزیر آموزش و پرورش با حضور در جلسه کمیسیون آموزش مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ داد.
کد خبر: ۵۲۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ 13 November 2017

به گزارش تابناک سمنان،  میرحمایت میرزاده با تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش، اظهار کرد: ابتدا سوال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه مطرح شد مبنی بر اینکه چرا در یکی از کتاب‌های درسی دریاچه ارومیه از داخل نقشه ایران حذف شده است که با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد نقشه‌ای که در کتاب مذکور آمده تنها محدوده دوره اول قاجار را نشان می‌دهد در حالی که در سایر فصل‌های این کتاب و در داخل نقشه ایران دریاچه ارومیه نیز وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: علیم‌ یار محمدی نماینده زاهدان نیز سوالی را در رابطه با مشکلات مربوط به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مطرح کرد که رسیدگی لازم انجام نمی‌شود. نهایتا مقرر شد در پایان هفته مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان جلسه‌ جداگانه‌ای در این زمینه با وزیر داشته باشند. همچنین جلال محمودزاده نماینده مهاباد نیز در خصوص نوسازی و گزینش نیرو و همچنین مشکلات حق‌التدریسی‌ها در آذربایجان غربی سوالاتی را مطرح کرد و یک ماه فرصت داده شد تا بررسی‌های لازم به عمل آید.

میرزاده ادامه داد: محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز نیز در خصوص عدم سازماندهی برای مناطق محروم و همچنین عدم رعایت عدالت آموزشی از وزیر آموزش و پرورش سوالاتی را مطرح کرد و فرصت داده شد تا در این مورد هم بررسی‌های لازم انجام شود.

وی اظهار کرد: درخواست علی ادیانی نماینده قائمشهر در مورد تفحص از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش مازندران هم مطرح شد و دو هفته زمان داده شد تا به صورت مکتوب پاسخ‌های لازم ارائه شود.

میرزاده در پایان گفت: طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به این کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی در رابطه با بحث مدرک تحصیلی و اعضای شورای عالی بانک‌ها ارجاع شده بود که مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار