نخست وزیر ترکیه با انتقاد شدید از توافق ائتلاف آمریکایی با داعش برای خروج تروریست‌ها از رقه، گفت: چطور اجازه دادید آنها فرار کنند.
کد خبر: ۵۲۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ 14 November 2017

به گزارش تابناک سمنان،«بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه امروز (سه‌شنبه) از آمریکا به خاطر دفاع از قرارداد مخفیانه برای خروج صدها تروریست داعشی از شهر «رقه» در زمان محاصره توسط نیروهای کُرد، شدیدا انتقاد کرد.

ایلدیریم در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: «آمریکا در خروج اعضای مسلح داعش از رقه کمک کرد به‌جای اینکه وجود آنها را از این شهر پاک‌سازی کند. حداقل 10 دستگاه از 50 کامیونی (که داعشی‌ها را از رقه خارج کرد) پر از سلاح‌های سنگین بود.»

به نوشته وبگاه روزنامه «ینی شفق» وی تاکید کرد ایستادن آمریکا در کنار یک گروه تروریستی برای ازبین بردن یک گروه تروریستی دیگر، کاری نیست که یک دولت انجام دهد.

نخست وزیر ترکیه همچنین افزود: «اعضای مسلح داعش که از رقه فرار کردند، دلیل کشتار مردم بی‌گناه ترکیه، اروپا، آمریکا و سراسر جهان خواهند بود. همکاری دولت‌ها علیه گروه‌های تروریستی لازم است.»

ایلدیریم با بیان اینکه اکنون تروریست‌های دیگری به نام یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و پ.ک.ک جای داعش در رقه را گرفته‌اند، گفت: «آیا این سیاست معقولانه شما بود؟ آیا این استراتژی همکاری شما بود؟ ما می‌خواهیم منطقه را از تروریسم خلاص کنیم؛ مردم منطقه از عواقب چنین اقداماتی رنج کشیده‌اند (اما) شما به تروریست‌ها اجازه می‌دهید بروند!»

خبرگزاری «بی‌بی‌سی» روز گذشته طی گزارش مفصلی افشا کرده بود شبه‌نظامیان کُرد با هماهنگی و موافقت ائتلاف آمریکایی قراردادی با داعش انجام دادند که طی آن 250 تروریست به همراه خانواده‌هایشان از شهر خارج شدند. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اما در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی ضمن دفاع از این توافق، مدعی شده بود این امر، راهکاری برای پایان دادن به خونریزی‌ها و تصرف راحت‌تر رقه بود.

منبع: فارس
برچسب ها: آمریکا ، داعش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار