درحالیکه وزیر خارجه کشورمان پیشنهاد کمکهای خارجی از کشورهای دوست را رد کرده نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ژستی نمایشی گفته که حاضریم به زلزله زدگان ایران کمک کنیم.
کد خبر: ۵۲۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 15 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، درحالیکه محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پیشنهاد کشورهای دوست برای کمک به زلزله زدگان را رد و تاکید کرده که منابع خودمان کافی است و نیازی به کمک نداریم بنیامین نتانیاهو در اقدامی نمایشی گفته آماده ایم از طریق صلیب سرخ به زلزله زدگان ایران کمک کنیم.

ظریف شب گذشته ضمن تشکر از پیامهای ابراز همدردی مقامات خارجی تاکید کرد که نیازی به کمک خارجی در حال حاضر نیست و با منابع خودمان می‌توانیم شرایط را مدیریت کنیم.

نتانیاهو که در مجمع عمومی فدراسیون یهودیان سخنرانی میکرد بار دیگر گفت که توافق هسته‌ای جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌گیرد. وی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نیکی هیلی نماینده واشنگتن در سازمان ملل به خاطر اقدامات و مواضعشان درباره برجام تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین گفت که اسرائیل پیشنهاد داده است حاضر است از طریق صلیب سرخ به زلزله زدگان ایران کمک کند.

منابع اسرائیلی گفته‌اند که ایران این پیشنهاد را رد کرده است.

وی در ادامه سخنرانی خود گفت که ما باید با یکدیگر علیه تهاجم ایران و تسلیحات هسته ای این کشور بایستیم. اگر با هم باشیم موفق خواهیم بود. اما اگر در مقابل ایران تنها باشیم و گزینه دیگری نباشد اسرائیل به تنهایی علیه ایران اقدام خواهد کرد تا به سلاح هسته ای دست پیدا نکند.

وی افزود: ایران به دنبال تقویت حضور نظامی خود در سوریه است. آنها میخواهند یک پایگاه نظامی زمینی، هوایی و دریایی در سوریه تاسیس کنند و از سوریه به عنوان پایگاهی برای خراب کردن اسرائیل استفاده کنند. ما با آن موافقت نخواهیم کرد. من بارها تاکید کردم که اسرائیل علیه این طرح خواهد ایستاد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایدئولوژی ایران که هدفش تسخیر جهان است خطرناک است آنها متعهد به نابودی اسرائیل هستند. ایران تنش و بحران را به کل خاورمیانه گسترش داده است، در یمن، در عراق، سوریه و لبنان. با این وجود در تشخیص تهدید ایران ما تنها نیستیم و عربستان به عنوان کشور پیشروی جهان عرب دقیقا همین نظر ما را دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار