رئیس میراث فرهنگی دامغان:
رئیس میراث فرهنگی دامغان با اشاره به اینکه هم اکنون دو اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان وجود دارد، گفت: این تعداد اقامتگاه و همچنین خانه مسافر به ۲۰ باب افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۵۲۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶ 15 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، معصومه داوودیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه تعداد اقامتگاه های بومگردی و خانه مسافرهای دامغان از دو باب در حال حاضر به ۲۰ باب در آینده افزایش می یابد، تاکید کرد: اقامتگاه بومگردی ناصر لشگر واقع در روستای عباس آباد و دیگری در روستای حسین آباد از اقامتگاه های بومی گردی شهرستان هستند که در حال حاضر پرونده ایجاد و راه اندازی ۱۰ خانه مسافر در شهرهای دامغان، کلاته رودبار، امیریه و دیباج و ۱۰ اقامتگاه بومی گردی در روستاهای این شهرستان و برای دریافت اخذ مجوز فعالیت در اداره میراث فرهنگی موجود است.

معصومه داوودیان  - کراپ‌شده

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال در قالب اقتصاد مقاومتی، حفظ و نگهداری آثار تاریخی و فرهنگی، جذب گردشگر، معرفی و استفاده از ظرفیت شهرستان و عرضهمحصولات و همچنین معرفی روستاها از مهمترین اهداف ایجاد خانه مسافر و اقامتگاه های گردشگری است.

بازدید ۹۰ هزار گردشگر از دامغان

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان با بیان اینکه ایجاد اقامتگاه گردشگری به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای پنج نفر شغل ایجاد می کند، بیان داشت: در کنار این مزیت بزرگ، اقامتگاه ها می توانند به افزایش ماندگاری و جذب مسافران کمک کنند برای مثال از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی شهرستان بازدید کرده‌اندکه از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر گردشگران از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوئیس و ژاپن بوده اند.

داوودیان مناطق مورد بازدید قرار گرفته گردشگران داخلی و خارجی دردامغان را اماکن تاریخی و فرهنگی چون مسجد جامع، مسجد تاریخانه، تپه حصار، برج پیرعلمدار، محوطه قوشه، برج طغرل و مجموعه تفریحی و گردشگری چشمه علی دانست و گفت: بیشترین بازدید از مسجد تاریخانه صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود پنج منطقه نمونه گردشگری در دامغان، گفت: چشمه علی، چشمه قل قل، آبشار تنگه زندان، آبشار نصروا و سد شهید شاهچراغی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان هستند همچنین غارشیربند، پیر خوشدر کلاته رودبار، سرچشمه دیباج، انگورستانی تویه دروار، دشت شقایق های دیباج، یخچال طبیعی و آبشار پلدله و روستاهای هدف گردشگری شامل روستاهای حسن آباد، رشم و تویه دروار جاذبه گردشگری این شهرستان محسوب می شوند.

۱۲۶ اثر ثبت ملی شدند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان با بیان اینکه در این شهرستان موزه مردمی شناسی تاریخی نیز راه اندازی شده است، گفت: در این موزه اشیایی چون دباغی، چلندری، نجاری و نحوه زندگی روزمره مردم در آن دوران تاریخی و کهن در معرض دید مردمقرار گرفته است.

داوودیان گفت: دامغان دارای ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده است که از این تعداد ۱۲۶ اثر را آثار تاریخی ثبت شده ملی و پرونده ۲۰ اثرطبیعی، تاریخی و فرهنگی دیگر برای ثبت به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ارسال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار