مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همایش روز جهانی خاک در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 15 November 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین شاهینی مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی از اهداف برگزاری همایش روز جهانی خاک گفت : این همایش باهدف تأکید بر اهمیت خاک و ضرورت حفظ آن برای مردم و بهره‌برداران برگزار می‌شود.


وی با اشاره به معضل و مشکلات موجود در حوزه منابع آبی گفت: اگر در حوزه خاک نیز پیشگیری‌های لازم و چاره‌اندیشی نشود ممکن است خاک نیز به سرنوشت آب مبتلا شود و لذا این همایش باهدف ضرورت حفظ خاک و اهمیت آن برگزار می‌شود.


مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه همایش روز جهانی خاک با چندین رویکرد در استان برگزار می‌شود تصریح کرد: حفاظت، حفظ کاربری خاک، مدیریت خاک، نفوذپذیری، جلوگیری از آلودگی خاک برخی از رویکردهای این همایش است.


شاهینی با بیان اینکه برخی فعالیت‌ها سبب از بین رفتن مواد غنی موجود در خاک می‌شود گفت: در این همایش همچنین به موضوعاتی مانند جلوگیری از فقر خاک، فرسایش خاک، راه‌های غنی شدن آن و حفظ کاربری خاک پرداخته می‌شود.


وی به مهم‌ترین تهدیدهای موجود برای خاک نیز اشاره کرد و گفت: پسآب‌های صنعتی مهم‌ترین تهدید برای از بین رفتن خاک حاصلخیز برای کشاورزی است.


مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تغییر کاربری اراضی را از دیگر تهدید‌ها در حوزه خاک عنوان کرد و افزود: باید با جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تبدیل اراضی حاصلخیز به کارخانه و یا منازل مسکونی از خاک حفاظت کرد.


شاهینی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی لازم برای حفظ خاک در جامعه انجام شود افزود: امروز باید ضرورت حفظ خاک برای همگان تبیین شود چراکه اگر از خاک از بین رود کشاورزی پایدار و تولید محصول نیز نابود می‌شود.

گفتنی است ، 14 آذرماه به نام روز جهانی خاک نام‌گذاری شده است که همایش روز جهانی خاک نیز در این روز با حضور مسئولان استانی و یکی از اساتید مطرح کشوری در حوزه خاک برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار