استاندار:
استاندار سمنان گفت: بانک های غیردولتی یکهزار میلیارد ریال تعهد پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی دارند که آن را پرداخت نکرده‌اند.
کد خبر: ۵۲۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 16 November 2017
به گزارش تابناک سمنان،  محمدرضا خباز روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود، 2 هزارو 549 واحد تولیدی و صنعتی بر اساس اعتماد به دولت در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت نام کردند.

وی اظهارداشت: تا کنون به مسایل و مشکلات بیش از 2 هزار واحد تولیدی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند، رسیدگی شده است.


وی خاطرنشان کرد: چهار بانک غیردولتی برخلاف انتظار، در استان سمنان به واحدهای تولیدی تسهیلات رونق تولید پرداخت نکرده اند.

خباز ادامه داد: انتظار می رود با توجه به وابستگی بیشتر این موسسه ها به نهادهای دولتی و حاکمیتی و درک شرایط اقتصادی، بانک های غیردولتی عملکرد بهتری در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان سمنان داشته باشند.

استاندار سمنان شرط برگشت واحدهای تولیدی را به چرخه اقتصادی پیشگامیِ بانک ها در پراخت تسهیلات دانست و خاطرنشان کرد: بانک ها با تعیین تکلیف واحدهای تولیدی وصنعتی، شرایط را برای پرداخت تسهیلات مشخص ‌کنند.

وی، به 30 طرح معدنی استان سمنان اشاره کرد وگفت: این طرح ها به معاونان وزیر امور امور اقتصادی و دارایی ارایه شده تا بررسی شود و بین بانک ها برای دریافت تسهیلات تقسیم شود.

استاندار سمنان گفت: با برداشتن سقف تسهیلات بانک به واحدهای تولیدی و صنعتی و مشارکت100 درصدی آنان‌، شاهد رونق تولید خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، در 6 ماه نخست امسال ، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار