مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت: روستاهای هدف گردشگری این استان متناسب با ویژگی های بومی به منظور افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت توسعه می یابد.
کد خبر: ۵۲۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 16 November 2017
به گزارش تابناک سمنان،  حسین خواجه بیدختی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: توسعه روستاها بر اساس ضوابط تهیه شده توسط بنیاد مسکن استان در قالب طرح های هادی امکان پذیر بوده و نباید مغایر با ویژگی های بافت سنتی روستاها باشد.

وی اظهارداشت: روستاها به واسطه قابلیت هایی که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارند به عنوان طرح هایی برای رونق اقتصادی معرفی شده اند و ضروریست که از قابلیت های بومی محلی برای افزایش اشتغال استفاده کرد.

وی با تاکید به این که استان قابلیت کم نظیری در توسعه روستاهای هدف گردشگری دارد، ادامه داد: طرح های گردشگری متناسب با ظرفیت هر روستا تعریف شود.

خواجه بیدختی اضافه کرد:از جمله ایده های قابل اجرا در روستاهای هدف گردشگری اکوکمپ ها است که می تواند در مناطق مختلف استان در روستاها اجرا شود.

وی به ضرورت بهسازی منظر روستاهای هدف گردشگری نیز تاکید کرد و گفت: بعد از بهسازی ، این خانه ها می تواند در مالکیت خود روستایی باقی مانده و هنگام مراجعه مسافران تحت عنوان اقامتگاه بوم گردی در اختیار مسافران قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به برخی مشکلات در اجرای طرح هادی روستایی افزود: ضروری است حفظ بافت تاریخی در طرح هادی مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت :در هر جایی حفظ بافت تاریخی مورد بی توجهی باشد برخورد می شود و اداره کل میراث فرهنگی استان آماده تعامل با دهیاران و بخشداران برای توسعه گردشگری روستاهاست.

استان سمنان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.

649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار