به گزارش تابناک سمنان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان گفت: هدررفت آب در شبکه آبرسانی شهرستان های این استان به دلیل فرسودگی لوله های انتقال و انشعاب های غیرمجاز بیش از 35 درصد است!!!
کد خبر: ۵۲۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ 18 November 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمد طاهری افزود: جمع آوری انشعاب های غیرمجاز در استان یکی از رویکردهای اصلی این شرکت در راستای جلوگیری از هدر رفت آب است.

وی اظهارداشت: در نیمه نخست امسال بیش از200 انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب درشهرهای استان شناسایی و جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان خاطرنشان کرد: از این تعداد 120 مورد مربوط به انشعاب غیرمجاز آب، 40 مورد انشعاب غیرمجاز فاضلاب و 20 مورد نیز انشعاب پشت کنتور بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که هر انشعاب غیرمجاز آب تا چهار برابر یک انشعاب مجاز مصرف دارد، این امر علاوه بر آنکه باعث هدر رفت آب و بروز خسارت مالی به شرکت آب و فاضلاب می‌شود تأثیر منفی زیادی در روند آب‌رسانی و افزایش تنش آبی دارد.

طاهری اضافه کرد :یکی از مسائلی که اکنون در اولویت حوزه بهره برداری این شرکت قرار دارد تلاش برای جلوگیری از هدر رفت آب است.

وی ادامه داد: با توجه به اُفت شدید سطح آب چاه های تامین کننده آب آشامیدنی شهرهای این استان و کمبود آب در سمنان باید از هرگونه هدر روی آب به شیوه های مختلف جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان تصریح کرد: 15 شهر و 70 روستای سمنان با مشکل کمبود آب مواجه است و باید برنامه های هدفمند و توجیهی برای رفع این مشکل در بلند مدت اتخاذ شود.

میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار