مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی استان سمنان;
مدیر آب‌ و خاک جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : حدود 49.7 کیلومتر کانال‌های آب کشاورزی در سطح این استان ایجادشده است.
کد خبر: ۵۲۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 20 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، حسین شاهینی مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : احداثکانال‌های آب کشاورزیدر قالب طرح احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی استان سمنان انجام‌شده است.


وی با بیان اینکه این طرح استانی بوده افزود: برخی از اعتبارات برای اجرای این طرح از محل اعتبارات استانی بوده که بخشی به‌صورت نقدی و بخشی نیز از محل اعتبارات اسناد خزانه ملی تأمین‌شده است.


مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان‌ اضافه کرد: اعتبار مصوب 57 هزار و 415 میلیون ریال بوده و اعتبار تخصیصی نیز 12 هزار و 430 میلیون ریال است.


شاهینی با اشاره به اجرای طرح احداث و بهسازیکانال‌های آب کشاورزیدر سطح استان سمنان گفت: این طرح در تمام شهرستان‌های استان اجرا می‌شود و در 8 شهرستان نیز پروژه‌هایی در حال اجرا است.


وی گفت: با توجه به اینکه این طرح از سوی کارشناسان نظام‌مهندسی تهیه و در کمیته فنی نظام‌مهندسی سازمان به تصویب می‌‌رسد بر اساس شرایط موجود طراح احداث بهسازی کانال‌ها (کانال بتنی، لوله پلی‌اتیلن) طراحی می‌شود.


صفرعلی همتی ناظرعالی در واحد آب وخاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: هدف از اجرای طرح احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری در استان را جلوگیری ازتلفات آب و افزایش راندمان آبیاری عنوان کرد.


وی افزود: با احداث کانال‌های انتقال آب از هدر رفت آب به میزان حداقل 10 درصد جلوگیری می‌شود.


همتی تصریح کرد: بهبود سطح زیر کشت و همچنین بهبود آبیاری در سطح اراضی کشاورزی از دیگر مزایای اجرای طرح احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری در سطح استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار