رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه عدم آشنایی شهروندان با دستگاه خودپرداز غیر نقدی باعث به دام افتادن آنها در دام شیادان شد، گفت: شیادان سایبری با توجه به نا آشنایی شهروندان با کارکرد این دستگاه‌ها حساب آنها را خالی می‌کردند.
کد خبر: ۵۲۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰ 21 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ ‌حاج‌علی صالحی‌ اظهار کرد: مأموران پلیس فتا توانستند فردی را که با نقشه از قبل طراحی شده و کمین کردن در نزدیک دستگاه‌های خودپرداز غیر نقد(VTM)، نقشه خود را جهت خالی کردن حساب شهروندان اجرا کند را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه حساب‌هایشان خالی شده است و با در نظر گرفتن این موضوع که تمامی شاکیان اظهار داشتند که رمز خود را به کسی نداده‌اند و تمام نکات لازم جهت تغییر رمز را نیز رعایت کرده بودند پرونده به صورت ویژه مورد بررسی کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کارشناسان مجرب این پلیس با بکار گیری کلیه توان نرم افزاری و سخت افزاری و انجام اقدامات تخصصی‌ توانستند متهم را در شهر باغستان واقع در شهرستان شهریار شناسایی کرده و پس از هماهنگی لازم با مقام محترم قضایی متهم را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

سرهنگ صالحی گفت: پس از بازجویی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و همچنین مواجهه شدن متهم با ادله دیجیتال جرم، فرد مذکور راهی بجز اعتراف نداشته و نحوه انجام این جرم را این گونه تشریح کرد، بنده در نزدیک دستگاه‌های خودپرداز غیر نقد کمین می‌کردم و با مشاهده اشخاصی که به این دستگاه‌ها قصد انجام عملیات بانکی را داشتند یا با قصد گرفتن وجه به این دستگاه‌ها مراجعه می‌کردند، در یک فرصت مناسب پس از کشیدن کارت توسط مشتریان و وارد کردن رمز عبور، خود را به دستگاه می‌رساندم و اظهار می‌کردم که دستگاه خراب است و پول نمی‌دهد در صورتی که دستگاه خودپرداز غیر نقد فقط برای انجام عملیات‌های بانکی می‌باشد و به هیچ وجه پول نقد در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهد. در این بین پس از این‌که مشتری از دستگاه فاصله می‌گرفت به علت این‌که دکمه پایان عملیات بانکی را نزده بود اینجانب از فرصت استفاده کرده و تا سقف مبلغ قابل انتقال را به حساب خود منتقل می‌کردم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در پایان با بیان اینکه با توجه به این که متهم بدون داشتن تحصیلات در زمینه دیجیتال و تجهیزات فنی لازم توانسته این جرم را انجام دهد خاطر نشان کرد که جهت جلوگیری از این قبیل جرم ها، شهروندان خودشان باید هوشیاری لازم را داشته باشند و در هنگام مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز پس از اتمام عملیات بانکی حتما دکمه خروج را زده و از قطع شدن عملیات بانکی مطمئن شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار