یک‌ماه از زلزله بم نگذشته بود که رهبری دوباره برای اطلاع از پیشرفت کار ابتدا یک هیات به آنجا فرستادند و بعد مجددا خودشان به آنجا رفتند تا از پیشرفت کار و بازسازی مناطق زلزله‌زده بازدید کنند.
کد خبر: ۵۲۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 21 November 2017

به گزارش تابناک سمنان،  سردار حسین نجات رئیس وقت تیم حفاظت مقام معظم رهبری طی یادداشتی در روزنامه فرهیختگان نوشت:

دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در اداره کشور همیشه مردم بوده‌اند. دغدغه در بحث رفع تبعیض یا رفع مشکل در اشتغال که چندین سال می‌شود، مطرح است و به قول خود ایشان غم مرد بیکاری که در مقابل خانواده‌اش شرمنده است همیشه فکر مرا مشغول داشته است. همه اینها نشان می‌دهد که دغدغه اصلی ایشان مشکلات مردم است. پای اصلی توصیه‌های ایشان به مسئولان همیشه مساله رسیدگی به مردم بوده است. به یاد دارم در سفرهای استانی که خدمت ایشان بودم یکی از نگرانی‌های ایشان به‌خصوص در مراسم استقبال مردمی این بود که نکند در این مراسم استقبال که هجمه جمعیت به سمت خودروی حامل ایشان بالاست، به کسی آسیبی وارد شود. لذا یکبار ایشان فرمودند که من از همان اول که در این نوع مراسم استقبال در اتومبیل می‌نشینم برای مردم و سلامتی آنها آیت‌الکرسی می‌خوانم که اتفاقی برایشان نیفتد. در یکی از سفرهای استانی در مراسم استقبال باخبر شدند که پیرمردی که برای استقبال آمده بوده زیر دست و پا و در جمعیت صدمه دیده است.

لذا وقتی نزدیک مغرب به محل موردنظر رسیدیم مقام معظم رهبری بعد از خواندن نماز مغرب و عشاء سریع به بیمارستانی که آن پیرمرد بستری بود رفتند و از اوضاع سلامتی و احوال ایشان جویا شدند. در طول ریاست‌جمهوری تا رهبری هیچ‌گاه ایشان برنامه بازدید از خانواده شهدا یا ملاقات منظم با آنها را از دستور کارشان خارج نکردند، زیرا احساس می‌کردند که اینها خانواده مردانی هستند که تمام هستی خود را فدای انقلاب کردند و حال رهبری وظیفه دارد که از آنها بازدید کند.

در قضیه زلزله بم که تعداد زیادی جان‌باخته و مجروح داشت حدود دو تا سه روز از زلزله نگذشته بود که از ما خواستند سریع به بم برویم. البته چون مقدمات آماده نبود از ایشان خواستیم که یک روز با تاخیر بروند ولی ایشان سریع به آنجا رفته و از همه مناطق زلزله‌زده بازدید کردند و بعد هم یک جلسه با مسئولان لشکری و کشوری گذاشتند و تذکرات لازم و اهمیت موضوع در رابطه با زلزله را بیان کردند.

شاید یک‌ماه از آن زلزله نگذشته بود که دوباره برای اطلاع از پیشرفت کار ابتدا یک هیات به آنجا فرستادند و بعد مجددا خودشان به آنجا رفتند تا از پیشرفت کار و بازسازی مناطق زلزله‌زده بازدید کنند. شاید چندین ماه بعد در سفر استانی به کرمان مجددا بم را در دستور کارشان قرار دادند و از آنجا بازدید مفصلی کردند. این نشان می‌دهد که مشکلات مردم دغدغه اصلی ایشان بود.

در سفری که دو روز بعد از زلزله بم به آنجا داشتند حتی به چادرهای اسکان موقت مردم به‌صورت ناشناس سر زدند و از نانی که برای خوراک مردم آورده شده بود، تناول کردند تا ببینند که چه نانی به دست مردم می‌رسد و چه کیفیتی دارد. در دولت نهم و دهم وقتی که تصویب یارانه‌های نقدی و طرح آن اجرایی شد که ماهیانه مبلغی به‌صورت نقدی به حساب مردم واریز شود، ایشان فرمودند که حداقل تا حدودی خیالم راحت شد که کسی گرسنه نمی‌خوابد و حداقل نانی برای خوردن دارند.

همیشه در ملاقات مسئولان اجرایی کشور با ایشان گزارش‌هایی که به ایشان داده و بیان می‌شد که مشکلی از مردم در زمینه‌های مختلف مانند اشتغال، آب‌رسانی، برق‌رسانی، خدمات عمومی، بیمارستان‌سازی، کم‌کردن هزینه‌های مردمی یا حوزه سلامت انجام شده است به‌شدت مشعوف می‌شدند و در مقابل بدترین گزارش‌ها برای ایشان گزارش‌های سمینارها و گردهمایی‌هایی پرخرج و کم‌بازده و بی‌خاصیتی بود که همیشه نسبت به این نوع کارها به مسئولان اجرایی تذکر می‌دادند و از آنها بازخواست می‌کردند. روزی که زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد من با روحیه‌ای که از ایشان سراغ داشتم تصور کردم حداکثر فردا یا پس‌فردای روز حادثه به آنجا بروند. مقداری رفتن ایشان به تاخیر افتاد و تصور بنده این بود که چون رئیس‌جمهور به‌موقع به آنجا رفت و جلسه داشت و هیات دولت رسیدگی لازم را انجام داده و تصمیمات خوبی هم درمورد آن گرفته شده است، ایشان به اعزام یک هیات جهت دریافت گزارش‌ها و رساندن سلام به مردم بسنده کردند.

هرچند می‌دانستم که این هم برای ایشان کافی نیست و قطعا در ذهنم بود که طی چند روز آینده رهبر معظم خودشان به آنجا خواهند رفت و بحمدا... ایشان دیروز به آنجا تشریف بردند. به نظر من حضور رهبری قطعا برای مردم آنجا از لحاظ روحی و روانی برکات زیادی دارد. اولا با پیوند و علقه و دلبستگی که بین مردم و رهبری وجود دارد، حضور ایشان تحمل بار سنگین مصیبت را آسان خواهد کرد و خود رهبری هم فرمودند که مصیبت سختی به مردم وارد شده است. حضور ایشان باعث می‌شود تحمل این سختی به‌خاطر علقه به ایشان آسان‌تر شود. ثانیا دستگاه‌های کشوری و لشکری که طی این چند روز شبانه‌روز درگیر کمک‌رسانی بودند، با حضور ایشان با انرژی بیشتری به کار خود ادامه خواهند داد. ثالثا با توجه به مطالباتی که رهبر معظم انقلاب دیروز در جلساتی که با مسئولان داشتند، مطرح کردند و اهمیت موضوع بر مسئولان کشوری و لشکری مشخص‌تر شد و این باعث می‌شود که آنها برنامه جدی‌تری برای آن داشته باشند و مطالبات مقام معظم رهبری در سرعت خدمت‌رسانی و اسکان موقت و دائم مردم موثر خواهد بود. ایشان در جریان زلزله بم برای اینکه بتوانند راحت‌تر به همه جاهای شهر سر بزنند و ازدحام مردم مانع از رسیدگی مطلوب ایشان نشود، اولا هیچ‌یک از مسئولان را موقع بازدید مطلع نکردند و ثانیا با لباس مبدل به آنجا رفتند و بدون عمامه و با کلاهی خاص در آنجا حاضر شدند و به چادرهای مختلف می‌رفتند. حدود 70 تا 80 درصد مردم داخل چادرها با ایشان صحبت کردند و چون مقام معظم رهبری را با این قیافه ندیده بودند، اصلا متوجه نشدند که ایشان رهبری هستند. لذا ایشان با 6 تا هفت نفر به اکثر چادرهای مناطق مختلف سر زدند بدون اینکه کسی متوجه شود. این روش را خود ایشان انتخاب کردند تا بتوانند بدون ازدحام و از نزدیک با مردم تماس داشته و اطلاع از وضعیت و شرایط آنها داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار