مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت : طرح بازآفرینی شهری با رویکرد حقوق شهروندی به منظور کاهش بزهکاری های اجتماعی دراین استان اجرا می شود.
کد خبر: ۵۲۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 21 November 2017
به گزارش تابناک سمنان،  سیدعبدالمجید نژاد صفوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بازآفرینی شهری با بهتر کردن وضعیت رفاهی و امکانات شهرها در نقاط حاشیه ای و فرسوده، به ارتقا وضعیت حقوق شهروندی می انجامد.

وی با بیان این که سکونتگاه مطلوب و حقوق شهروندی یک موضوع به روز است، گفت : با اجرای این طرح در واقع حق شهروندی را ادا کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد : حقوق شهروندی و لزوم پاسداشت آن اصلی است که باید در راس و سرفصل همه طرح ها، اقدام ها و برنامه های شهرسازی قرار گیرد.

نژاد صفوی با اشاره به این که نباید فراموش کرد که شهرها نیز حقی دارند که باید توسط شهروندان آن ادا شود، اضافه کرد: نقش ما به عنوان مسئول در اجرای این طرح بسیار مهم است چراکه باید حق شهروند و سکونتگاه های خود را به درستی شناخته و با بهترین و مناسب ترین روش آن نوسازی کرد.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان اضافه کرد : امروز عزمی همگانی برای پاسداشت حقوق شهروندی شکل گرفته تا جایی که رهبر انقلاب و رئیس جمهوری بر این موضوع تاکید دارند.

وی بازآفرینی پایدار شهری،مبتنی بر حمل و نقل، تهیه و تدوین طرح های بالادستی در مجموعه شهرسازی،چهارخطه کردن راه های شریانی و ارتقای کیفیت راه های ارتباطی، گسترش کیفی و کمی بازرسی و کنترل تیم های نظارتی ساخت و ساز را از جمله موضوعات مورد توجه وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: آنچه در این میان بیش ازهرچیزی اهمیت دارد آن است که موضوع حقوق شهروندی و لزوم پاسداشت آن باید به یک باورعمومی تبدیل شود.

استان سمنانبیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 600 هزار نفر از آنها در مناطق شهری زندگی می کنند.

سه هزار و 784 کیلومتر راه وجود دارد که 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.

تلفن گویای 141 به منظور اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های ترافیکی و جوی در سطح جاده های کشور است.
برچسب ها: حقوق شهروندی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار