فرماندار دامغان گفت : تا پایان سال جاری هشت نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی بخش خصوصی در این شهرستان احداث می شود.
کد خبر: ۵۲۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 21 November 2017
به گزارش تابناک سمنان،  علی اصغر مجد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ، هدف از راه اندازی این نیروگاه را تولید برق اعلام کرد و افزود : اکنون زمینی به مساحت 2 هکتار برای ساخت نیروگاه خورشیدی در روستای صیدآباد بخش امیرآباد این شهرستان واگذار شده است.

وی اظهارداشت: نیروگاه خورشیدی روستای صیدآباد دامغان با ظرفیت 1.3 مگاوات در حال ساخت بوده و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: با ساخت این نیروگاه خورشیدی برای 130 نفر اشتغال ایجاد شده و برق تولیدی در این نیروگاه نیز توسط مجموعه توزیع برق شهرستان دامغان خریداری می شود.

مجد به زیرساخت سرمایه گذاری نیروگاه های خورشیدی در دامغان اشاره کرد و ادامه داد: این شهرستان به دلیل قرار داشتن در منطقه خشک و کویری و بادهای فصلی، زمینه سرمایه گذاری در نیروگاه های خورشیدی و بادی برخوردار است.

فرماندار دامغان تصریح کرد : علاوه بر احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه صیدآباد بخش امیریه، هفت مجوز دیگر هم برای احداث نیروگاه خورشیدی در این شهرستان صادر شده است.
شهرستان دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.

اقلیم استان سمنان برای تحقق برنامه های انرژی خورشیدی مناسبت است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار