مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت ۹۱هزار هیئت مذهبی در کشور گفت: امنیت ملی، وامدار حرکت تشکل‌های دینی و مردمی به عنوان بزرگترین ظرفیت‌های دینی کشور است.
کد خبر: ۵۲۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 22 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، رضا معممی مقدم صبح چهارشنبه در نشستی با کارشناسان فرهنگی استان سمنان در شاهرود، ضمن بیان اینکه امروز امنیت ملی، وامدار حرکت‌ تشکل‌های دینی و مردمی است، تأکید کرد: هرچقدر بتوانیم شعائر دینی را بر اساس حکمت دینی برگزار کنیم، آن موقع شاهد امنیت پایدار در کشور هستیم.

رضا معممی مقدم مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی

وی با بیان اینکه فلسفه حکومت دینی، بسط و گسترش احکام دینی است،افزود: ما به‌عنوان تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی با زیرمجموعه‌هایی مانند هیئات مذهبی، مداحان، روحانیان و ... باید تلاش کنیم که انقلاب اسلامی در بسط و گسترش احکام دین موفق عمل کند لذا وجود ۹۱هزار هیئت مذهبی و ۸۰ هزار مسجد، ۲۰ هزار کانون فرهنگی و ده‌ها انجمن اسلامی، در زمره ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند نظام اسلامی را در اجرای شعائر دینی تقویت و کمک کنند.

تقویت نحوه اجرای شعائر دینی مهمترین رسالت هیئات مذهبی

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی درباره کارکرد تشکل‌های دینی در جامعه اسلامی نیز گفت: ظرفیت‌های دینی در مجموعه‌ای به نام سازمان تبلیغات اسلامی، به‌خوبی نهادینه‌شده است و مسئولان و نمایندگان دولت می‌بایست برای تقویت نحوه اجرای شعائر دینی از ظرفیت این سازمان استفاده کنند.

مععمی مقدم بیان کرد: امروز دغدغه اول همه مسئولان نظام، کاهش آسیب‌های اجتماعی است لذا باید از خود بپرسیم که باوجود دو ماه عزاداری در محرم و صفر، تا چه میزان اخلاقیات در جامعه ما نهادینه‌شده و به چه میزان آسیب‌های اجتماعی در کاهش‌یافته است؟ و آیا توانسته‌ایم در نهادینه کردن اخلاق اسلامی موفق عمل کنیم؟ فلسفه وجود هیئت‌های مذهبی بعد از تبیین و تنظیم شعائر دینی، ایفای نقش اصلاحگری است، ما نسبت به مواد مخدر، بزهکاری، طلاق و ... نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

وی بابیان اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح دین جدش قیام کرد و امام زمان(عج) به‌عنوان یک مصلح می‌خواهند قیام کنند، پس باید دانست که هیئات مذهبی نیز باید ذاتی اصلاح‌گر داشته باشند، افزود: عزاداری و حضور در هیئت‌های مذهبی باید دارای آثار و برکات اصلاح‌کننده‌ای باشد یعنی جوان پیش و پس از اربعین باید تغییری در رفتار خود مشاهده کند وگرنه برگزاری عزاداری فایده‌ای ندارد.

عزاداری موضوعیت ندارد بلکه طریقیت دارد

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه عزاداری موضوعیت ندارد بلکه طریقیت دارد، افزود: این مهم به این معنی که در اصل حضور در عزای اهل‌بیت(ع) و تشکل‌های دینیوسیله‌ای هستند برای رسیدن به هدفی که همان اصلاح و حرکت به سمت اخلاق اسلامی است.

معممی مقدم درباره رسالت‌های هیئت‌های مذهبی همبیان کرد: یک هیئت موفق آن هیئتی است که پیش از عزاداری محرم، با خود بیندیشد که چه کمکی را می‌تواند در راستای کاهش طلاق، آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها به دولت اسلامی کند؟ امروز مسئولان ارشد نظام، غم آسیب‌های اجتماعی دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار