فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت : سپاه آمادگی کمک‌رسانی به ساخت اسکان دائم زلزله‌زدگان غرب کشور را دارد.
کد خبر: ۵۲۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 22 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، سردار سید محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در حاشیه جلسه مدیریت بحران استان سمنان گفت : کمک‌رسانی به شهرها و به‌ویژه شهر سرپل ذهاب به ارتش سپرده‌شده است و سهم سپاه استان سمنان در این کمک‌رسانی 7 روستا است.

وی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه به‌صورت خطی واردشده به همین سبب حجم خرابی بسیار بالا است اذعان کرد: به‌ندرت دیده می‌شود که افرادی در مناطق زلزله‌زده با مشکل چادر مواجه باشند چراکه حجم ارسال کمک‌های مردمی در سراسر کشور خوب بوده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: عاطفه و احساس مسئولیت مردم ایران مثال‌زدنی و بی‌نظیر است و تاکنون بخش عمده‌ای از امدادرسانی‌ها با کمک‌های مردمی انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه مقررشده تا دولت با استقرار تعدادی کانکس اسکان موقت مردم زلزله‌زده کرمانشاه را سامان‌دهی کند افزود: از 243 روستای حادثه‌دیده در حادثه زلزله کرمانشاه کمک‌رسانی به 7 روستا به سپاه استان سمنان واگذارشده است که 2 گروه جهادی و یک گروه مجهز پزشکی از استان سمنان به مناطق زلزله‌زده اعزام‌شده است.

شاه‌چراغی با بیان اینکه نظر دولت بر آن است که با توجه به شرایط فرهنگی حاکم بر مناطق زلزله‌زده با تسهیلات اختصاصی دولت عملیات بازسازی واحدهای مسکونی به خود مردم سپرده شود تصریح کرد: اگر مردم تمایلی به همکاری نیروهای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران داشته باشند، سپاه نیز آمادگی کمک‌رسانی به مردم برای ساخت اسکان دائم آن‌ها را دارد.

وی ابراز داشت: در اسکان سپاه نیازی به کمک‌های مالی ندارد و تفاهم‌نامه‌های لازم با مسئولان انجام‌شده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه نیاز فعلی ما در تأمین حمام برای زلزله‌زدگان است اعلام کرد: با تلاش‌های روزافزون و همکاری مسئولان به‌زودی حمام سیار برای مردم زلزله‌زده سرپل ذهاب ایجاد می‌شود.

شاهچراغی گفت : بر اساس توافقات انجام‌شده بالغ‌بر 2 هزار نفر از اهالی زلزله‌زده‌ی منطقه غرب کشور توسط مردم استان سمنان و به‌ویژه سپاه پاسداران یاری‌رسانی می‌شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار