نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس:
نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس، بابیان اینکه وقف، بهترین صدقه جاریه است، گفت: شفاف‌سازی می‌تواند رغبت مردم را به ترویج این فریضه الهی افزایش دهد.
کد خبر: ۵۲۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 23 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی پیش از ظهر پنج‌شنبه در همایش رسانه و وقف به میزبانی امامزاده یحیی(ع) سمنان، ضمن گرامیداشت هفته وقفبیان کرد: وقف، بهترین صدقه جاریه است و واقفانآخرتی را انتخاب می‌کنند که به فرموده قرآن کریم، «وَ لَلْآخِرَةُ خَیْرٌ لَکَ مِنَ الْأُولی‌» است یعنی جایی است که از دنیا، بسیار بهتر محسوب می‌شود و چون این دنیا را انتخاب می‌کنند خداوند نیز به آن‌ها عنایت خواهد داشت تا هم خدا از آن‌ها راضی باشد و هم آن‌ها از خدا که این امر، اوج نقطه اوج یک انسان محسوب می‌شود لذا واقفان را باید انسان‌های هوشمندی دانست چراکه می‌دانند وقف رضایت خدا را به همراه دارد.

احمد همتی نماینده سمنان در مجلس - کراپ‌شده

وی افزود: قرآن کریممی‌فرماید برخی انسان‌ها به نقطه‌ای می‌رسند که به دلیل صدقه ندادن و عدم اجرای کارهای خیر، از خدا می‌خواهند که یک فرصت به آن‌ها بدهد که ممکن است خداوند این فرصت را هیچ‌گاه ندهد، بنابراین، این فرصت‌هایی که خدا به ما داده باید غنیمت شمرده شود.

اقدامات خوبی در حوزه وقف صورت گرفته است

عضو خانه ملت گفت: در سطح کشور و استان سمنان اقدامات خوبی در حوزه وقف صورت گرفته است که آمارها نشان می‌دهد از سال ۱۳۰۶ تا زمان انقلاب، متوسط ۴۰۰سندسازی در هرسال برای اوقاف شده اما از انقلاب تا سال ۸۸این امر به چهار برابر افزایش‌یافته و از ۸۸ تا ۹۶، این میزان به حدود هفت هزار مورد رسیده است که نشان می‌دهد هرچه مردم برایشان شفاف‌سازی شود و صداقت ببینند، همکاری‌شان در حوزه وقف بیشتر می‌شود که در سال‌های اخیر، خوشبختانه این امر دیده می‌شود.

همتی افزود: در اوقاف اگر در بخش اطلاع‌رسانی بیشتر کار کنند، قطعاً رغبت مردم بسیار بیشتر خواهد شد کارهایی که انجام‌شده در بحث‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی درمانی و ... بسیار خوب هستند اما باید رغبت مردم را به مشارکت افزایش داد.

وی در دیگر بخش سخنان خود، به هفته بسیج هم اشاره کرد و گفت: ایثارگری‌ها و حرکت‌های شگرفکه در منطقه به نابودی داعش منجر شد، ریشه در بسیجدارد که بنیان‌گذار آن امام خمینی(ره) است، لذا باید گفت همه حرکت‌های بزرگی که در تاریخ شاهد آن‌ها بودیم به‌یک‌باره به وجود نیامده‌اند و از یک ریشه و تدریجاً آغازشده‌اند که این حرکت‌های امروز علیه لشگر تکفیری داعش، از این قاعده مستثنا نیست و به سال نخست انقلاب اسلامی و تأسیس بسیج باز می‌گردد.

اخلاص مهمترین ویژگی بسیج

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه گفت: خوشبختانه افرادی وارد بسیج شدند که عموماً و قریب به‌اتفاق، با اخلاص و صداقت و همچنین حرکت الی الله را سرلوحه اقداماتشان قراردادند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، حرکت‌های اخیر، به دلیل همین صداقت‌ها و اخلاص‌های امثال سردار سیلمانی بود که به ثمر نشست.

همتی بیان کرد: آنچه امام راحل(ره) در تفسیر آیه معروف به قنوت در نماز بیان می‌کردند این است که یک حُسن بیشتر در دنیا وجود ندارد و آن‌هم رضایت خداوند متعال محسوب می‌شود، این رضایت الهی است که ما را به سرانجام می‌رساند یعنی چه در دنیا و چه در آخرت باید به دنبال رضای الهی باشیم، لذا این است که بسیج را به نقطه‌ای می‌رساند که می‌تواند در دنیا تأثیرگذار باشد.

وی افزود: علت موفقیت بسیج، صداقت و حرکت به خاطر خدای متعال است همچنین بسیج گذشتن از منافع شخصی در مقابل منافع ملی و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نام می‌گیرد.

بسیج، ملت، مجلس و ارکان نظام جدای از هم نیستند

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلسبا تأکید بر اینکه بسیج، ملت، مجلس و ارکان نظام جدای از هم نیستند،گفت: لذا بسیجیان با ویژگی‌هایی که دارند باعث شده تا مردم به آن‌ها اعتماد کنند و به آن‌ها رأی دهند و وارد ارکان نظام شوند مانند مجلس، دولت، شورهای اسلامی و ... این هم افتخاری برای بسیج است و هم افتخاری برای کشور و نظام که آن‌ها را توانسته یکجا به هم برساند و آن نقطه اتصال، تفکر بسیجی است امروز بیش از ۵۰درصد نمایندگان مجلس از خانواده شهدا، بسیجیان و رزمندگان هستند که به خاطر ایثارگری‌ها، صداقت و ویژگی‌های بارزی که دارند، مورد اعتماد مردم هستند لذا اصرار بر تفکیک نمایندگان از بسیجیان، مردم از نمایندگان، ارکان نظام از یکدیگر و ... صحیح نیست.

همتی افزود: مردم ایران اسلامی همواره باهم حرکت کرده‌اند و همه توطئه‌هایی که علیه انقلاب در طول چهار دهه داشته‌ایم که یکی از آخرین‌هایش مقوله داعش است، اگر همراهی ملت نمی‌بود، یک مورد از این‌ها می‌توانست نظام را متلاشی کند، لذا باید از خودمان بپرسیم چرا اقتدار ما به جای کاهش در این چهار دهه، افزایش‌یافته است؟ و پاسخ به آن همراهی مردم است، اگر مردم ما از انقلاب دفاع می‌کنند، پس انقلابی‌اند لیکن اینکه بیائیم کلمه انقلابی بودن را در دو سه درصد افراد جامعه که تفکری خاص دارند، خلاصه کنیم، ظلم به انقلاب کرده‌ایم.

وی بیان کرد: همه باید برای اقتدار نظامیکپارچه باشیم وگرنه با این دشمنانی که امروز داریم، همه ما و درنهایت نظام اسلامی ایران، ضرر خواهد کرد و امیدواریم که به این‌سو برویم که خوشبختانه این‌چنین است و آن درصد بسیار کم از مردم که با تفکرات خاص خودشان می‌خواهند مسیر دیگری را تعیین کنند، ان شاالله آن‌ها هم به صف ملت بپیوندند و در این جهت حرکت کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار