فرماندار گرمسار:
فرماندار گرمسار با اشاره به ظرفیت‌های خوب فرهنگی این شهرستان، گفت: متاسفانه از داشتن کتابخانه‌ای فاخر به عنوان نیاز مهم فرهنگی شهرستان بی‌بهره هستیم.
کد خبر: ۵۳۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 28 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، داریوش طاهری صبح سه شنبه در نشستی با کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی گرمسار به میزبانی فرمانداری، ضمن بیان اینکه داشتن یک کتابخانه فاخر مهمتریننیاز این شهرستان و کمبودی جدی است، بیان کرد: باید تمام تلاشمان را به سمت رفع این نیاز سوق دهیم.

فرمانداری گرمسار - کراپ‌شده

وی افزود: یکی از ظرفیت های مهم گرمسار، داشتن نیروی جوان، متخصص، کارآمد و اهل مطالعه است که اگر می خواهیم جامعه را در مسیر تقویت این ظرفیت اساسی پیش ببریم باید ظرفیت های ترویج فرهنگ مطالعه که کتابخانه نیز جزئی از آن است، را ارتقا بخشیم.

فرماندار گرمسار گفت: اگر می خواهیم جامعه ای اهل مطالعه داشته باشیم، باید کتابخوانی در بند بند زندگی روزانه مردم گنجانده شود و ایجاد زیرساختی مانند کتابخانه به این امر نیز کمک شایانی خواهد کرد.

طاهری بیان کرد: کتاب مهمترین شاخص توسعه هر فرد و جامعه است که خوشبختانه با داشتن ظرفیت های خوب فرهنگی در گرمسار می توانیم کارهای خوبی را در این زمینه صورت دهیم.

اجرای ۹۰ برنامه فرهنگی ویژههفته کتابخوانی در گرمسار

رئیس اداره کتابخانه عمومی گرمسار نیز در این دیدار از اجرای ۹۰برنامه فرهنگی در هفته کتابخوانی خبر داد و گفت: محوریت این برنامه ها ترویج فرهنگ مطالعه به خصوص در بین نسل جان و نوجوان جامعه بود.

حسن نورمحمدی برگزاری دو جشنواره رضوی و اهداء کتاب را نیز رویداد مهم سالجاری قلمداد کرد و بیان داشت: استقبال خوب از این برنامه‌ها نشان داد که تا چه اندازه می توان در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه اقدامات خوبی را انجام داد و مردم همچنان از این فعالیت ها استقبال خوبی می کنند.

وی افزود: بازدید گروهی از کتابخانه ها، مسابقات فرهنگی و هنری، داستان گویی، جشنواره، مسابقه کتابخوانی، ایستگاه مطالعه و نقاشی، قصه گویی، فراخوان جشنواره های متعدد و ... در زمره برنامه های هفته کتابخوانی در گرمسار بودند.

در این نشست کتابداران نمونه گرمسار تجلیل شدند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار