کارنامه ۶ ماهه شورای شهر تهران: نصب روبان زرد برای منع خشونت علیه زنان، کشف ۲۰۵ میلیون تومانی و دیگر هیچ...
کد خبر: ۵۳۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 28 November 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مشرق،

خبرنگار ایرانِ نیویورک تایمز: ظریف هم مثل سردار سلیمانی است!

«توماس اردبرینک»، خبرنگار نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در ایران، به تازگی طی مقاله‌ای در این نشریه، ضمن قرار دادن محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت رئیس‌جمهور روحانی در کنار سردار سلیمانی و هم‌وزن جلوه‌دادن او با فرمانده سپاه قدس، نوشت:

«محبوب‌ترین ستاره‌های ایرانی، کشوری که صنعت سینما و تئاترش در حال رونق گرفتن است، بازیگرها نیستند، بلکه، سردار قاسم سلیمانی، به عنوان رهبر نظامیان ایرانی در مقابل داعش و محمدجواد ظریف، نماد یک مرد منطقی و عملگرای ایرانی هستند.»

به گزارش ایسنا، این خبرنگار آمریکایی حاضر در ایران البته در ادامه نوشته است: در نهایت به نظر می رسد که ترامپ و سعودی‌ها توانسته‌اند باعث افزایش حمایت از این دیدگاه که آمریکا و عربستان سعودی غیرقابل اعتماد هستند، شوند.[۱]

*به نظر می‌رسد تطابقی که خبرنگار آمریکایی حاضر در ایران ایجاد کرده است تطابقی مصلحتی بوده است زیرا در دو سوی تحلیل اشاره شده، دو مقوله«پایان داعش» و دشمنی با آمریکا و البته «برجام» و خوشبینی به آمریکاوجود دارد.

که اولی بدون هیچ اغراقی نماد یک وعده صادق، فتح و پیروزی عظیم و دومی اما نماد بیدستاوردی و تحریم‌های بیشتر است که برخی معتقدند قطعا خواهد شکست.

از طرف دیگر، سردار سلیمانی کسی است که صراحتا در مقابل آمریکا قرار دارد و حتی به تازگی نیز طی سخنانی در جمع رزمندگان ایرانی حاضر در بوکمال قدرت نظامی آمریکا را با کنایه«پوشک پرسنل تانک‌های آمریکایی»به مضحکه گرفته است.

اما محمدجواد ظریف کسی است که چند سال قبل صراحتا از قدرت فقط یک بمب آمریکایی که می‌تواند زیرساخت‌های دفاعی ایران را از بین ببرد سخن گفت و بعدتر هم در یک مصاحبه به تلویح از ضرورت خروج حزب الله از سوریه حرف زد.

بدیهیست که تطابق اشاره شده از سوی نشریه نیویورک تایمز اولا نمی‌تواند یک تطابق درست و هم‌وزن و هم‌شأن باشد و در ثانی بیشتر به یک تلاش زیرپوستی برای دستاوردسازی شبیه است.

از طرفی تطابق ایجاد شده از سوی خبرنگار نیویورک تایمز در ایران، پیش از این و در ایامی که انعقاد برجام هنوز تازه بود و درباره آن نامه‌های تبریک نوشته می‌شد! کراراً از جانب برخی چهره‌های اصلاح‌طلب مورد تأکید قرار گرفت و به آن دمیده شد اما در میان افکار عمومی انعکاس و پژواکی نیافت.

گفتنیست ایسنا در ترجمه خود از مقاله نیویورک تایمز، به هر دلیلی، عبارات و لغاتی را از متن حذف و همچنین به آن افزوده است.

ترجمه دقیق عبارت انگلیسی مورد اشاره در نیویورک تایمز این است:

«محبوب‌ترین ستاره‌های ایران، کشوری که بازار سینما و تئاتر و صنعت موسیقی‌اش گرم است، بازیگرها و خواننده‌ها نیستند، بلکه دو شخصیت مهم هستند.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده فعالیت‌های نظامی ایران در منطقه که موفقیت‌های فوق‌العاده‌اش به طرز گسترده‌ای دیده می‌شود.

و وزیر خارجه ظریف که نمادی از یک ایران معقول و سنجیده است»![۲]

لازم به ذکر است، بنا به رصد ما، این دومین واکنش عجیب بعد از اعلام «پایان داعش» توسط سردار سلیمانی است... روزهای قبل از این، ابراهیم اصغرزاده از فعالان اصلاح‌طلب نیز در یک مصاحبه بصورت تلویحی به سردار سلیمانی بابت انتشار علی‌الرأس بیانیه و محتوای آن، اعتراض کرده بود.(دراینجابخوانید)

***

کارنامه ۶ ماهه شورای شهر تهران: نصب روبان زرد برای منع خشونت علیه زنان، کشف ۲۰۵ میلیون تومانی و دیگر هیچ...

اعضای شورای شهر پنجم تهران، چند روز قبل و به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان، روبان‌هایی زرد رنگ را بر روی لباس یا انگشت‌های خود نصب کردند و در جلسه علنی شورای شهر حاضر شدند...[۳]

*یقینا اعلام همراهی با مناسبت‌ها و کمپین‌های جهانی، اگر عقلانی باشند کار پسندیده‌ای محسوب می‌شود اما همین کار پسندیده می‌تواند دلیلی برای مذمت و ملامت باشد اگر در هنگامی صورت پذیرد که کارهای اصلی و اولویت‌های شغلی به یکسو نهاده شده باشند!

متأسفانه شورای شهر اصلاح‌طلب تهران، علیرغم شعارهای پرطمطراق و حمله به کارنامه جهادی شهرداری و شورای شهر پیش از خود، اما عملاً طی ۶ ماه گذشته کار خاص و چشمگیری را در سطح شهر تهران و یا برای افزایش رفاه شهروندان تهرانی انجام نداده است.

به اثبات عمل و به گواه اخبار رسانه‌ها، طی ۶ ماه گذشته تنها رئوسی که از اولویت‌ها، مصاحبه‌ها و اقدامات اعضای شورای شهر قابل رصد است صرفا شامل مقولاتی مثل تخریب قالیباف، عوض کردن خودرو و تبلت اعضای شورای شهر، تأکید بر گم شدن ۲۰۵ میلیون تومان پول و تخریب ۴ باغ در شهرداری قبلی[۴] و البته تأکید بر اشغال تمامی پست‌ها و مناصب شهرداری تهران توسط اصلاح‌طلبان[۵] بوده است.

از جمله سایر فعالیت‌های چشمگیر شهرداری و شورای شهر تهران در ۶ ماه گذشته می‌توان به فراخوانی قالیباف برای مناظره از جانب «مسئول دولتی فاجعه قطار سمنان» که در دوره جدید شهرداری حائز سمت شده است نیز اشاره کرد که به تازگی رخ داد.[۶]

به بیان سلیس‌تر اینکه طی ۶ ماه گذشته، اخبار فوق، طمطراق و چشمگیری بیشتر از اقدامات احتمالی شورای شهر و یا حتی شهرداری برای ارتقای رفاه تهرانی‌ها داشته است و الحق و الانصاف خدمت گسترده و ملموسی که در رسانه‌ها یا در نظر مردم پژواک داشته باشد، به چشم فعالان رسانه هم نیامده است.

گفتنیست،الهام فخاری، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، که عکس وی و روبان زرد اشاره شده را در بالا می‌بینید، پیش از این نیز در یک مصاحبه با روزنامه دولتی ایران پیرامون موضوع خشونت علیه زنان، این جملات را گفته بود:

_خیلی از ما (زنان) شهامت بیان اینکه فرد خشونت دیده‌ای هستیم یا زمانی نسبت به ما رفتار خشونت‌بار شده را نداریم!

_ «دختر خوبی باش» هم خشونت خانگی است. خیلی از خانواده‌ها با همین عبارت اعتماد به نفس و علایق دخترانشان را نابود می‌کنند.

_ در کشور ما هنوز طلاق را آسیب عنوان می‌کنند در حالی که طلاق آسیب نیست بلکه یک تصمیم و راه حل است. هنوز که هنوز است شما از تریبون‌های اصلی می‌شنوید که یکی از آسیب‌ها طلاق است.[۷]

***

زلزله جهانگیری در کرمانشاه؛ «از کفش‌های معاون اول روی فرش مردم تا ارائه آمار غلط»

به تازگی تصاویری از سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌دهدوی با کفش بر روی فرش‌های زلزله‌زدگان و در چادرهای آنها حضور یافته است!

این اقدام که واکنش‌های وسیعی را برانگیخته در حالی است که سایر مسئولان از جمله حتی رهبر انقلاب نیز هنگام حضور در مناطق زلزله زده با پای بدون کفش در چادرهای مردم حضور می‌یافتند.

اظهارات چندی قبل جهانگیری مبنی بر بالا بودن تلفات مسکن مهر در زلزله کرمانشاه نیز که یک اظهار نظر غلط بود؛ حواشی و انتقادات مختلفی را متوجه دولت دوازدهم کرد.

*این رفتار ناصحیح مهندس جهانگیری متأسفانه در حالی رخ داد که دولتی‌ها به تازگی با طمطراق فراوان خبر تغییر در ساز و کار اطلاع رسانی دولت و انتصاب چهره‌های جدید در این ساختار را مطرح کرده بودند. اما معلوم نیست چرا کسی در بدنه مدیران ارشد دولت، تذکر و هشداری راجع به این رفتارهای ناصحیح و اشرافی به دولتمردان نمی‌دهد و آنها را نهی نمی‌کند.

خاصه اینکه طی چند هفته اخیر و پس از حادثه زلزله تلخ کرمانشاه‌، برخی رفتارهای مقامات دولتی و البته مشاهیر اصلاح‌طلب از قبیل حضور در مناطق زلزله‌زده با حفاظت یگان ویژه و پیاده نشدن از خودروهای حفاظتی، رفتار سرد وزیر راه و شهرسازی با مطالبات یکی از زلزله زدگان، رفتار اخیر اسحاق جهانگیری و با کفش راه رفتن او روی فرش‌های مردم مورد انتقاد شدید در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

انتشار تصاویر کفش‌های آقای جهانگیری روی فرش زلزله‌زدگان که نوستالژی ماجرای دیدار رئیس‌جمهور از کارگران با ماشین شاسی بلند بود، در حالی است که مردم و افکار عمومی، در جریان زلزله کرمانشاه؛ برخی دیگر از مدیران کشور و از جمله فرماندهان سپاه و ارتش را دیدند که در میان آوارها و در کنار مردم حضور یافته بودند.

مردم همچنین امدادگران را نیز دیدند که خود با کمترین امکانات در میان زلزله زدگان و برای کمک به آنها حضور یافته‌اند.

جالب آنکه حتی به تازگی تصاویری از امیر اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا نیز منتشر شد که در مقابل یک مادر شهید زانو زده و چادر او را بوسیده است.

بدیهیست که در این فضا، انتشار تصاویر کفشهای آقای جهانگیری روی فرش‌های زلزله‌زدگان، بیانگر حقایق مهمی برای مردم باشد... رفتاری که یقینا جهانگیری اگر خود به جای زلزله‌زدگان بود هرگز آنرا برنمی‌تابید.

***

1_ https://www.isna.ir/news/96090602846/

2_ https://mobile.nytimes.com/2017/11/26/world/middleeast/iran-nationalism-saudi-arabia-donald-trump.html?referer=https://t.co/cDVl3SbEoR

3_ http://www.rouydad24.ir/fa/news/89447

4_ mshrgh.ir/776558

5_ http://fna.ir/a22k0y

6_mshrgh.ir/800614

7_ mshrgh.ir/788950

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار