استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهرستان سرخس از شهرهای مهم و راهبردی این استان است، گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان همچنان مطلوب نیست.
کد خبر: ۵۳۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 28 November 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شهرستان سرخس افزود: در سالهای اخیر نرخ بیکاری در سرخس با به کارگیری نیروهای بومی در پالایشگاه گاز خانگیران از 19 به 14 درصد کاهش یافته، اما همچنان نرخ بیکاری این شهرستان، نسبت به میانگین استان که 10.1 درصد است، بالا است.
وی با بیان اینکه بحث تولید، اشتغال و ارتقای تولید رسالت اصلی دولت در سال 96 با توجه به نامگذاری آن از سوی مقام معظم رهبری است، افزود: در کنار آن تمام وزارتخانه ها، دستگاههای دولتی، قوای مقننه و قضاییه باید برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش کنند.
وی در ادامه گفت: در استان خراسان رضوی اقدامات خوبی در حیطه اشتغالزایی در سالهای اخیر انجام شده است، به طوری که با هدف گذاری 160 هزار فرصت شغلی در سال جاری، این استان در نیمه نخست امسال، 23 درصد از سهم اشتغالزایی کشور را به خود اختصاص داده است.
استاندار خراسان رضوی، سهم اشتغالزایی شهرستان سرخس در سال جاری را بیش از چهار هزار و 140 نفر عنوان و اظهار کرد: این رقم 2 برابر میزانی است که از سوی مسئولان شهرستانی مطرح شده و در این خصوص حمایت های لازم در زمینه رفع موانع تولید، تسهیلات و موافقت های اصولی صورت خواهد گرفت.
رشیدیان افزود: منطقه ویژه اقتصادی، وجود پالایشگاه گاز، چاههای گاز، قرار گرفتن در دروازه آسیای میانه و به ویژه خط آهن این منطقه جایگاه ویژه ای به شهرستان سرخس داده که احیای جاده ابریشم و ارتباط کشورهای آسیای میانه از این طریق به آبهای گرم و آزاد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه سرخس به عنوان شهر مرزی ویترین جمهوری اسلامی و یک شهر بین المللی است، افزود: توسعه این شهر در قالب بهبود شرایط زیستی، طراحی المان های شهری، ارتقای مبلمان شهری و نظافت شهری، افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در سرخس را به دنبال خواهد داشت.
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری شهرداری، شورای شهر و دستگاههای اجرایی زمینه خوبی برای حضور بیشتر سرمایه گذاران در این شهرستان فراهم شود.
استاندار خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی از نقاط قوت سرخس است و تصویب آن در شورای مناطق آزاد توسط هیات دولت در حال انجام است که امیدواریم این اتفاق هر چه سریعتر رخ دهد.
وی تاکید کرد: شهرستان سرخس ظرفیت خوبی در توسعه حوزه اقتصادی، دامی و کشاورزی دارد و در این حال با چالش هایی از جمله مسائل عمرانی نظیر مشکلات راه و نیز گازرسانی روبه رو است که برای رفع مشکلات موجود در این شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در بخشی از سخنانش گفت: با تلاش های خوب صورت گرفته میزان طلاق طی سالهای اخیر در استان خراسان رضوی کاهش قابل توجهی داشته که در این میان شهرستان سرخس به موفقیت های خوبی در این زمینه دست یافته است.
علیرضا رشیدیان افزود: میزان طلاق در استان خراسان رضوی با اقدامات انجام شده طی سالهای اخیر از رتبه اول به رتبه هشتم کشور کاهش یافته و در نیمه اول امسال نیز کاهش 13.2 درصدی طلاق را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان داشته ایم.
وی میزان کاهش طلاق درشهرستان سرخس در این مدت را 41 درصد عنوان و اظهار کرد: تعداد طلاق های رخ داده در پنج ماهه اول سال گذشته در سرخس 72 مورد بود که این میزان در مدت مشابه سال جاری به 43 مورد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه 50 درصد جمعیت خراسان رضوی را بانوان تشکیل می دهند، افزود: تشکیل مجمع مشورتی بانوان با پنج کارگروه، ظرفیت خوبی را برای مشارکت بانوان در طرحهای اقتصادی، فرهنگی و آسیب های اجتماعی در این استان ایجاد کرده است.
رشیدیان با اشاره به افتخاری که بانوان کارآفرین خراسانی در سطح کشور کسب کرده اند، گفت: در این خصوص خراسان رضوی در قالب طرحهای مورد تایید صندوق کارآفرینی امید رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است، به طوری که از 72 مورد طرح های معرفی شده در استان، 19 مورد منجر به پرداخت شده است که این میزان در کل کشور 45 مورد بوده است.
استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به صحنه های زیبای همدلی و اتحاد مردم در راهپیمایی دهه آخر صفر و کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: از شهرستان سرخس نیز بیش از هفت هزار نفر در راهپیمایی و تشرف به بارگاه منور رضوی با پای پیاده شرکت داشته اند.





منبع : شهردار آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار