درهمایش فرصت های سرمایه گذاری کشور؛
استاندار سمنان از دستاورد بیش از 12 هزار میلیارد تومانی همایش معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی ایران خبرداد و گفت: گفت: سهم استان سمنان از این آوردگاه مهم سرمایه گذاری بیش از دیگر استان ها و بالغ بر سه میلیارد و 124 میلیون دلار بود.
کد خبر: ۵۳۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 29 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از همایش معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری به عنوان یک تجربه منحصربه فرد و رویداد اقتصادی مهم برای اقتصاد ایران و استان سمنان نام برد و افزود: در این همایش۵۲ تفاهم نامه بین سرمایه گذاران میهمان و سرمایه پذیران استان سمنان منعقد شد .

وی به اسناد بالادستی کشور اشاره و با بیان اینکه ایران باید سالانه 65میلیارد دلار سرمایه گذاری جذب کند تا رشد 8درصدی محقق شود افزود: استانداری سمنان در همین راستا اقدام به برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری کند که برخلاف تهدیدها و سمپاشی های برخی دشمنان با استقبال خوبی روبرو شد.

وی با بیان اینکه در مجموع 59 تفاهمنامه در حاشیه این همایش منعقد شد افزود: بیشترین دستاورد و سرمایه گذاری های انجام شده در این همایش نصیب استان سمنان به عنوان مبتکر این رویداد مهم سرمایه گذاری شد .

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان نتیجه تلاش استان سمنان از فرصت ایجاد شده در این همایش را انعقاد 10 ها تفاهمنامه به ارزش سه هزار و 124 میلیون دلار و همچنین چندین تفاهمنامه به ارزش بالغ بر 239 میلیون یورو برشمرد و گفت: این همایش علاوه بر این تفاهمنامه هایی به ارزش دو هزار و 522 میلیون یورو و چند تفاهمنامه به ارزش 595 میلیون دلار برای دیگر استان های کشور به ارمغان آورد .

خباز با اشاره به سهم بالای دو بخش صنعت و گردشگری استان سمنان از این همایش مهم بین المللی خاطرنشان کرد: یکی از پنل های این همایش در بخش گردشگری با اولویت گردشگری سلامت برگزار و بیش از دیگر بخش ها با استقبال مواجه شد که استان سمنان با 19 تفاهمنامه در این حوزه گوی سبقت را از دیگر استان ها ربود .

استاندار سمنان ادامه داد: ارزش این تفاهمنامه های حوزه گردشگری به تنهایی یک هزار و ۶۵۴ميليون دلار بوده است .

وی از انعقاد ١٦ تفاهم نامه سرمایه گذاری در بخش صنعت استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: ارزش این تفاهمنامه ها که با دو ارز مهم دلار و یورو بوده بالغ بر 790 میلیون دلار و همچنین به ارزش بیش از 790 ميليون دلار239ميليون يورو تفاهمنامه هایی به ارزش 231 میلیون یورو بوده که عمدتا با سرمایه گذاران حوزه اتحادیه اروپا است.

خباز از انعقاد یک تفاهمنامه در حوزه انرژي هاي نو به ارزش٢٠ميليون دلار خبر داد و افزود: استان سمنان به واسطه بهره مندی از 300 روز آفتابی و ظرفیت بالا در حوزه انرژی باد در بخش انرژی های نو و تجدیدپذیر از ظرفیت بالا و آینده روشی برخوردار است .

به گزارش سمنان لاین این مقام اجرایی ارشد با ابراز خرسندی از دستاورد استان از پنل تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در این همایش گفت: بخش کشاورزی استان سمنان توانست با انعقاد ١٦ تفاهم نامه بالغ بر ٦١٠ميليون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کند.


برچسب ها: سرمایه گذاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار