مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۵ زلزله بالای سه ریشتر در استان به ثبت رسیده است، گفت: مانورهای زلزله در استان باید جدی‌تر گرفته شود.
کد خبر: ۵۳۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 29 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، ایرج رئیسیان در حاشیه برگزاری مانور زلزله در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور بلا خیز دنیا است، ابراز داشت: از ابتدای سال جاری ۱۵ زلزله بالای سه ریشتر در استان سمنان به ثبت رسیده استکه نشان می دهد زلزله با ما زندگی می کند و باید برای کاهش خسارات ناشی از آن، آموزش و مانورهایزلزله جدی گرفته شود.

وی افزود: با نگاهی به آمار زلزلهسال های اخیر در کشور، حادثه کرمانشاه به نسبت زلزله سال های گذشته از تلفات کمتری برخوردار بود که اطلاع رسانی و وجود پیش لرزه باعث شد تا مردم فرصت خروج از منزل را داشته باشند.

ایرج رئیسیان - کراپ‌شده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه امدادرسان‌های مقیم در استان باید افزایش پیدا کند، ابراز داشت: در زمان وقوع زلزله سرعت عمل و حفظ خونسردی مهم ترین عامل در رسیدگی به مصدومان حادثه است که اگر دانش آموزان آموزش لازم را در خانواده ها دیده باشند قطعا تلفات به حداقل کاهش پیدا می کند.

رئیسیان در ادامه تصریح کرد: زلزله دامغان، طرود شاهرود، گرمسار در دهه ۷۰، دامغان سال ۸۹ با چهار کشته و زلزله نردین با تخریب یک هزار واحد مسکونی از جمله زلزله های مهم استان سمنان محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش صحیح می تواند جان افراد را نجات دهد لذا برگزاری مانور زلزله به صورت محله محورمی تواند جامعه را در برابر بلایای طبیعی ایمن کند.

نوزدهمین دوره مانور سراسری زلزله در استان سمنان به صورت پایلوت امسال در دبیرستان عفاف شهرک ولیعصر شاهرودبا حضور مسئولان استانی و شهرستانی اجرا شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار