فرماندار شاهرود:
فرماندار شاهرود بر ضرورت تشکیل شورای ایمنی محلات با مدیریت آموزشگاه‌ها در شهرستان تاکید کرد و گفت: آمادگی مردم در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله باید افزایش یابد.
کد خبر: ۵۳۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 29 November 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید محمدرضا هاشمی در حاشیه برگزاری نوزدهمین مانور سراسری زلزله در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه شورای ایمنی در هر منطقه ای با مدیریت آموزشگاه و معتمدان شاهرود باید تشکیل شود، ابراز داشت: در این شوراها باید علاوه بر افزایش آمادگی نظارت بیشتری نیز بر ساخت و سازها اعمال شود لذا بر اساس برنامه ششم توسعه به صورت دوره های کارگاهی باید به کاهش خسارات بلایای طبیعی دست یابیم.

محمد رضا هاشمی - کراپ‌شده

وی افزود: توجه به استحکام و نوع ساخت و سازها تنها نباید متوجه ادارات باشد بلکه باید با تشکیل شورای ایمنی محله یا شورایاری محله با همکاری شهرداری آمادگی در برابر حوادث را در مردم افزایش دهیم.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون ۲۵۰ هزار نفر از هموطنان جان خود را در زلزله از دست داده اند، ابراز داشت: علت تلفات بالا در حوادثی نظیر سوانح رانندگی، سیل، زلزله و طوفان عدم آشنایی و فرهنگ سازی و اجرا نشدن آموزش های لازم است که این مهم می طلبد تا شناخت کافی از حوادث و بلایای طبیعی وجود داشته باشد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: در حد فاصل سال های ۱۹۰۰ تا ۲۰۱۰ حدود ۱۳ هزار و ۶۵۵ زلزله در کشور به وقوع پیوسته است که برای کاهش تلفات جانی و مالی در مدارس و دانشگاه ها باید واحدهایی برای آموزش نحوه برخورد با بلایای طبیعی اختصاص داده شود.

وی بابیان اینکه علاوه بر هشدارها باید در زمینه آموزش های فراگیر اقدامات موثرتری صورت گیرد، افزود: ۹.۸ درصد زلزله های جهان درایران رخ می دهد و با توجه به اینکه در کمربند زلزله قرار گرفتیم باید در حوزه نظام مهندسی دقت و نظارت بیشتری اعمال شود.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه زلزله همانند سیل و طوفان غیر قابل پیش بینی است، ابراز داشت: باید در تلفات حوادث به نقطه صفر دست پیدا کنیم و مردم خودشان بتوانند تا رسیدن عوامل امدادی نقش موثری را در کاهش خسارات ایفا کنند.

نوزدهمین مانور سراسری زلزله صبح چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانیبه صورت پایلوت در مدرسه عفاف شاهرودبرگزار شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار