معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد استان سمنان:
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد استان سمنان گفت: مقدمات انتشار کتاب هشت جلدی «نامه تعزیه» نوشته ملک الشعرای تعزیه ایران، نادعلیزاده دامغانی آغاز شده است.
کد خبر: ۵۳۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 02 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، ابوالفضل دلارام در گفتگو با خبرنگار مهر از انجام مقدمات انتشار کتاب هشت جلدی غلامعلی نادعلیزاده دامغانی خبر داد و بیان کرد: این مجموعه حاصل ۳۰ سال پویش و کوشش وی و نقطه عطفی در سرایش مجالس تازه و چندین گانه تعزیه در طی ۱۰۰ سال اخیر ایران به شمار می رود.

وی افزود: مجموعه هشت جلدی تعزیه حاوی بیش از ۳۰۰ مجلس جدید از مضامین دینی و تاریخی اسلام و ایران است کهمراحل مقدماتی چاپ را می گذراند.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان سمنانگفت: این مجموعه با حمایت این اداره کل به صورت هشت جلدی و یکباره منتشر می شود و اگر این امر مقدور نبود، انتشار آن به تواتر تا اردیبهشت سال ۹۷ صورت خواهد گرفت تا در نهایت بتوانیم آئین رونمایی آن را همزمان با نمایشگاه کتاب تهران برگزار کنیم.

دلارام بیان کرد: غلامعلی نادعلیزاده متولد سال۱۳۲۰در روستای بق از توابع بخش مرکزی دامغان، از پنج سالگی تحت آموزش پدر که از تعزیه خوانان بنام بود، وارد این عرصه شد و از مرحوم حاج عباسعلی نظم آرا نیز درس گرفت و تاکنون ۱۵۰ مجلس تعزیه جدید را تدوین کرده است.

وی افزود: بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی به مناسبت آیین نکوداشت استاد نادعلیزاده متخلص به نادی دامغانی در سال ۹۲ به وی لقب ملک الشعرای تعزیه ایران را اعطا کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
دست مريزاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار