استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان سالم‌ترین استان کشور از نظر سلامت دستگاه‌های اجرایی است، گفت: این استان در آخرین رتبه بندی کشوری، رتبه اول را در بین ۳۱استان کشور به دست آورد.
کد خبر: ۵۳۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 02 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد رضا خباز در نشست شورای اداری استان سمنان که از صبح شنبه تا پیش از ظهر به میزبانی استانداری ادامه داشت، از کسب رتبه نخست این استان در شاخص سلامت اداری خبر داد و بیان کرد: کسب رتبه اول سلامت اداری البته نباید به معنای پایان کار و رسالت دستگاه های اداری و اجرایی استان باشد بلکه باید تلاش کنیم تا شاخص های خود را در این زمینه بهبود بخشیم.

وی افزود: خوشبختانه تعامل مسئولان و همچنین مردم در استان سمنان باعث شده تا شاهد جوی مناسب و پیشرو در این استان باشیم که البته تحت محوریت نمایندگی ولی فقیه در استان سمنان، این امر میسر شده است.

سهم ۱۴۵میلیارد تومانی استان سمنان از تسهیلات اشتغال‌زایی

ستاندار سمنان در دیگر بخش سخنان خود به اتمام نشست سرمایه گذاری ایرانبا محوریت سمنان در تهران اشاره کرد و بیان داشت: استقبال از این همایش حتی برای ما نیز غافل گیر کننده بود چرا که تاکنون ۶۷ تفاهم نامه فقط در زمینه آبفا بین بخش دولتی و سرمایه گذار انجام شده که اعتبار آن معادل پنج میلیارد و ۴۲۶ میلیون دلار خواهد بود.

خباز همچنین بیان کرد: این استقبال وسیع در زمینه های مختلف سرمایه گذاری از انرژی های نو، گردشگری، صنعت، معدن و ... باعث شد تا به ادامه کار خوشبین باشیم چرا که قطعاً این تفاهم نامه های همکاری پس از اجرا، برکات زیادی را برای استان به همراه خواهد داشت.

وی در دیگر بخش سخنان خود، اشتغال را مهمترین دغدغه مسئولان استان سمنان دانست و افزود: سهم استان از تعهد اشتغال، ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات معادل ۵۳۸ نفر توسط بانک های عامل است که خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

۱۲۷ کارورز در استان سمنان مشغول به‌کار شدند

استاندار سمنان همچنین درباره طرح کارورزی که به عقیده وی می تواند نقش بزرگی در ایجاد شغل داشته باشد نیز، توضیح داد: سهمیه کارورزان برای اجرای این طرح در سطح استان، یک هزار و ۸۹۰ نفر است که تا کنون ۹۵۰ نفر در قالب ۲۲۷ واحد تولیدی و خدماتی برای جذب کارورزان در سطح استان، اعلام آمادگی کرده و تا کنون ۱۲۷ کارورز نیز در این طرح ها مشغول به کار شده‌اند.

خباز درباره دیگر تلاش های صورت گرفته در سطح استان سمنان برای اشتغال زایی نیز، بیان کرد: دیگر رویکرد دولت، آموزش های فنی و حرفه ای برای اشتغال زایی است که در این حوزه، ۱۲۱ طرحدر بخش فنی و حرفه ای استان پیشنهاد شده و تا کنون ۱۶۹ نفر نیز در این بخش مشغول به کار شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار