در حالی این روزها به برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک نزدیک می‌شویم که شایعاتی در خصوص برخی از سیاسی‌ها و ورزشی‌ها برای ریاست و دبیرکلی شنیده می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲ 03 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، انتخابات کمیته ملی المپیک 25 دی‌ماه برگزار خواهد شد و اعضای هیات اجرایی نیز در جلسه روز دوشنبه زمان ثبت‌نام از نامزدها را اعلام می‌کنند. این احتمال وجود دارد در این نشست خبرگان ورزشی نیز معرفی شوند؛ موضوعی که قطعا می‌تواند نقش مهمی را در انتخابات کمیته ملی المپیک داشته باشد، اینکه چه کسانی به عنوان خبره ورزشی معرفی می‌شوند تاحدودی می‌تواند رئیس و نواب رئیس کمیته ملی المپیک را مشخص کند.

در این روزها که فاصله زیادی به برگزاری انتخابات نمانده شایعات زیادی مطرح شده؛ از تلاش کیومرث هاشمی برای دبیرکلی و نایب‌رئیسی تا ریاست صالحی امیری در کمیته ملی المپیک.

* صالحی‌امیری جدی‌تری گزینه برای ریاست

ماده 5 اساسنامه کمیته ملی المپیک به ترکیب کارشناسان خبره اشاره می‌کند؛ 5نفر از کارشناسان خبره در امور بازی‌های المپیک به انتخاب هیئت اجرایی، که حداقل دو نفر از آنها از میان بانوان و یک نفر از بین کارشناسان حوزه ورزش دانش آموزی (با توجه به اهمیت بازیهای المپیک نوجوانان) خواهد بود.

کمیته ملی المپیک در انتخابات 5 خبره ورزشی را معرفی می کند که این افراد قطعا تنور انتخابات را داغ خواهند کرد. البته در این بین نباید تلاش‌های وزارت ورزش را برای معرفی افرادی به این انتخابات نادیده گرفت؛ افرادی که می‌توانند گزینه‌های وزارت ورزش برای این دوره از انتخابات باشند. یکی از گزینه‌هایی که در این چند روز اخیر شایعاتی در خصوص ورودش برای ریاست کمیته مطرح شده، رضا صالحی‌امیری است.

صالحی‌امیری متولد 1340 است که سابقه وزیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی را در کارنامه دارد. وی در زمان ریاست جمهوری سیدحسن روحانی به مدت 70 روز به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد. صالحی‌امیری گزینه روحانی برای وزارت ورزش و جوانان بود اما نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. صالحی امیری در نخستین گام حضورش در این وزارتخانه نصرالله سجادی را به عنوان معاون قهرمانی معرفی کرد.

بعد از اینکه اعلام شد مصطفی هاشمی‌طبا به دلیل منع قانونی نمی‌تواند در انتخابات ثبت‌نام کند، صالحی‌امیری مهمترین گزینه برای ریاست به شمار می‌رود. نکته جالب اینجاست که کیومرث هاشمی نیز در دوره قبلی انتخابات به عنوان خبره ورزشی از سوی وزارت ورزش در زمان محمود گودرزی معرفی شد.

* دبیرکل هم از وزارت می‌آید؟

شایعه دیگری که این روزها زیاد به گوش می‌رسد تلاش کیومرث هاشمی برای ماندن در کمیته است. پیش از این صحبت‌هایی در خصوص تلاش وی برای دبیرکلی وجود داشت، اما به دلیل اینکه دبیرکل باید مسلط به زبان انگلیسی باشد، حالا صحبت‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه هاشمی در تلاش است تا برای نایب‌رئیسی کمیته ملی المپیک اقدام کند.

در این میان صحبت از فریبا محمدیان معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان به گوش می رسد و گفته می شود او نیز به دنبال صندلی نایب رئیسی کمیته است و تلاش های خود را معطوف به این صندلی کرده.

برای دبیرکلی نیز اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی مهمترین گزینه است اما در این نباید نباید بحث ورود صالحی‌امیری را نادیده گرفت. در صورتی که وی برای ریاست اقدام کند، این احتمال وجود دارد که گزینه‌های نزدیک به وی برای پست‌های دیگر کمیته از جمله دبیرکلی و نایب‌رئیسی اقدام کنند. مهدی علی‌نژاد نیز یکی از افرادی است که مایل است برای این پست تلاش کند.

* خزانه‌داری پستی بدون داوطلب!

در خصوص خزانه‌داری بحث‌های زیادی مطرح است. بعد از اتفاقاتی که برای محمدعلی شجاعی رخ داد و تاکید دوباره سازمان بازرسی مبنی بر عدم حضور بازنشسته‌ها و دوشغله‌ها، روسای فدراسیون‌ها تمایلی برای کاندیداتوری در این پست ندارند. روسای فدراسیون‌ها معمولا تمایلی ندارند تا کرسی مهم ریاست در فدراسیون را رها کرده و برای خزانه‌داری اقدام کنند. به همین دلیل هنوز صحبتی در خصوص نامزدی روسا در این پست شنیده نمی‌شود.

اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک را رئیس، دبیر، 2 نایب‌رئیس و 6 رئیس فدراسیون که رشته‌های المپیکی دارند تشکیل می‌دهند اما در این دوره نماینده کمیسیون ورزشکاران نیز به انتخاب این کمیسیون در هیات اجرایی با حق رای حضور خواهد داشت.

هیات اجرایی در دوره جدید مسئولیت سنگینی را برعهده خواهد داشت چرا که در فاصله‌ای نه چندان دور بازی‌های آسیایی 2018 در اندونزی برگزار خواهد شد. بازی‌های المپیک نوجوانان در بوینس‌آیرس و همین طور المپیک 2020 توکیو از دیگر رقابت‌های پیش روست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار