رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور:
به گزارش تابناک سمنان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت : استان سمنان در شاخص‌های مختلف ارزیابی به‌عنوان قطب دانشگاهی شناخته‌شده است.
کد خبر: ۵۳۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳ 03 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد واحد سمنان گفت : با توجه به سند توسعه آموزش عالی در کشور، استان سمنان در شاخص‌های مختلف ارزیابی در این عرصه به‌عنوان قطب دانشگاهی شناخته‌شده است.


وی بابیان اینکه جمعیت دانشجو در این منطقه قابل‌توجه است افزود: استان سمنان رتبه اول جمعیت دانشجو را در مقایسه با سایر استان‌ها به خود اختصاص داده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تأکید بر اینکه ارتقا سطح کیفی و علمی دانشگاه‌های آزاد رویکرد اصلی این نهاد است تصریح کرد: دانشگاه آزاد در سه نسل مداوم فعالیت داشته است و اکنون باید به‌عنوان دانشگاه آزاد سمنان به دانشگاه نسل سومی تبدیل شود.


وی بابیان اینکه بالغ‌بر 5 میلیون و 700 هزار دانشجو در نسل اول این نهاد فارغ‌التحصیل شدند گفت : این نسل از افراد و مسئولانی هستند که امروز به‌عنوان کادر کشور تربیت شدند و تعلیمات لازم را فراگیری کردند.


رهبر با اشاره به اینکه آموزش و پژوهش در سیستم آموزشی دانشجویان نسل دوم پیاده شده است اذعان کرد: دانشگاه آزاد همواره در این شاخص رتبه اول را به خود اختصاص داده است.


وی ابراز داشت: در شاخص‌های متعددی از جمله تعداد اعضای هیئت‌علمی و مقالات و غیره دانشگاه آزاد رتبه یکم را به خود اختصاص داده است.


دانشگاه‌های آزاد نسل سومی توسعه می یابد


رئیس دانشگاه آزاد کشور بالغ‌بر نیمی از آموزش عالی کشور را در دانشگاه‌های آزاد دانست و گفت: امروزه درصدد توسعه دانشگاه‌های آزاد نسل سومی هستیم که مهم‌ترین رویکرد و سیاست این سازمان رفع مشکلات روز جامعه است.


وی بابیان اینکه دانشجویان به‌عنوان قشر روشن‌فکر جامعه باید بتوانند مشکلات کشور را تحلیل و بررسی کنند و برای رفع آن‌ها راهکارهای علمی ارائه دهند تصریح کرد: اساتید و اعضای هیئت‌علمی نیز موظف هستند برای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی امروز نیز راهکارهای روانشناسی بر مبانی شناخت بشر در جامعه کنونی ارائه دهند.


رهبر با اشاره به اینکه استان سمنان در صنعت تولید گیاهان دارویی ظرفیت‌های مطلوبی دارد اضافه کرد: بیکاری مهم‌ترین معضلی است که امروزه بسیاری از جوانان فارغ‌التحصیل از مراکز دانشگاهی را درگیرد می‌کند.


وی با تأکید بر لزوم ارتباط دانشگاه‌ها با شهرک‌های صنعتی بیان کرد: استفاده از ابزار علمی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات تولید و اشتغال را در سطح کشور مرتفع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار