معاون امور استان‌های سازمان تبلیغات:
به گزارش تابناک سمنان، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، با تاکید بر اینکه مدیران فرهنگی از انفعال دوری کنند، گفت: «تفکر انقلابی و فعال بودن» لازمه مدیریت فرهنگی کشور است.
کد خبر: ۵۳۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 12 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام علی دارابی صبح سه‌شنبه در گردهمایی قرارگاه‌های فرهنگی شمال کشور که با حضور مبلغان و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی به میزبانی شهمیرزاد برگزار شد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از بایسته‌های مدیریت فرهنگی را فعالیت و انقلابی بودن برمی‌شمارند، اظهار داشت: باید از هرگونه انفعال موضوعات سیاسی، فرهنگ و اجتماعی دوری کرد.

وی گفت: مدیران فرهنگی می‌بایست از رفع تکلیف دوری کرده و خود را در جریان امور نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهند و اگر این‌گونه نباشد، یک مدیر به آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام، ظلم کرده است.

فعالیت لازمه مدیریت فرهنگی است

معاون امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه فعالیت و حضور فیزیکی در جامعهلازمه مدیریت فرهنگی است، تصریح کرد: فضای فرهنگی ما نیاز به پویایی دارد لیکن مدیرانی در مجموعه مدیریت فرهنگی موفق هستند که پشت میز نشستن را رها کرده و به میان مردم بیاید تا بتواند درصحنه عملیات فرهنگی، نقش‌آفرینی کنند.

دارابی با بیان اینکه حضور در روستاهای دور دست می‌تواند باعث ایجاد امید در بین مردم شود، بیان داشت: حضور در یک منطقه روستایی می‌تواند مدیران فرهنگی را از نزدیک با کمبودها و مشکلات مردم آشنا کند که در این زمینه باید از ظرفیت روحانیان مستقر و کانون‌های فرهنگی استفاده کرد.

وی افزود: مدیران فرهنگی می‌بایست در جریان احوال تمام زیرمجموعه‌هایشان باشند تا بتواند پویایی را در سطح مدیریت فرهنگی مشاهده کنیم.

انگیزه خدمت‌رسانی مهمترین ویژگی‌ یک مدیر فرهنگی

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه انقلابی بودن در کنار انگیزه خدمت‌رسانی دیگر ویژگی‌های یک مدیر فرهنگی است که در زمره فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد، بیان داشت: برخورد متعهدانه با موضوعات و افراد لازمه یک مدیریت فرهنگی است.

دارابی با بیان اینکه ممکن استدستگاه‌های فرهنگی و اجرایی بعضاً دچار تنگناهای مالی باشند اما این امر دلیل نمی‌شود که در برخورد با افراد و مقولات مختلف، اخلاق اسلامی رعایت نشود، گفت: حسن خلق و رعایت توصیه‌هایی که بزرگان دین مبین اسلام از تکریم مردم بیان کردند، قطعاً ویژگی یک مدیریت فعال و پویا محسوب می‌شود.

وی افزود: برخورد متعهدانه، پرنشاط و با انگیزه در زمره مواردی هستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید ویژه‌ای دارند همچنین یک مدیر موفق می‌بایست طرح‌ها را تا رسیدن به نتیجه دنبال کند و حتی پس از اجرا نیز، بازخورد مردمی را مورد بررسی قرار دهد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مدیران فرهنگی می‌بایست تجلی‌گر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشند که در این حوزه باید گفت یک مدیر موفق فرهنگی کسی است که به موضوعات اطراف و پیرامون خود احاطه کامل داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار