پیشکسوتان باستانی کرمانشاه به مناسبت هفته وحدت در زورخانه امیرالمومنین(ع) گردهم آمدند.
کد خبر: ۵۳۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 12 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به  نقل از فارس، پیشکسوتان، پهلوانان، ورزشکاران و قهرمانان ورزش باستانی کرمانشاه در زورخانه امیرالمومنین به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

باستانی‌کاران زورخانه‌های مختلف از جمله زورخانه‌های ثار‌الله سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه، حیدریه، تربیت‌بدنی، فردوسی و... به نشانه زنده نگهداشتن آئین سنتی ورزش باستانی و نمایش وحدت و منش پهلوانی میهمان زورخانه مذکور شدند و با هم مشق پهلوانی کردند.

اجرای حرکات نمایشی، انجام ورزش باستانی، میدان‌داری پهلوان پیشکسوت برای اجرای آیتم‌های ورزش زورخانه‌ای، مدح و ثنای پیامبر(ص)و ائمه‌اطهار(ع) توسط مرشد و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار از جمله بخش‌های این مراسم ورزشی فرهنگی و معنوی بود.

مراسم یاد شده به همت سالار احمد‌زاده رئیس هیأت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان کرمانشاه انجام گرفت و بنا شده این رویه استمرار یابد و ورزشکاران زورخانه‌های کرمانشاه هربار در یک زورخانه دور هم جمع شوند که این موضوع می‌تواند برای جوانان الگوی بسیار خوبی بوده و یک آئین ارزشمند در ورزش است که می‌تواندموجب حفظ و گسترش ارزش‌ها و مفاهیمی همچون فتوت و جوانمردی شود.

براساس این گزارش،کرمانشاه از دیر باز مهد پرورش پهلوانان و قهرمانان نامداری بوده است که آوازه افتخارات و جوانمردی آن‌ها زبانزد عام و خاص است و امروز موسفیدان پیشکسوت میراث‌دار این گنجینه ارزشمند هستند و با تمام وجود تجربیات خود را به جوانان برومند این دیار انتقال می‌دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار