مدیرعامل شرکت خط لوله انتقال گاز مکران گفت
نیکزاد قاسمپور مدیرعامل شرکت خط لوله انتقال گاز مکران گفت پروژه گازرسانی به سیستان‌وبلوچستان از طریق خط لوله هفتم سراسری طرحی بود که از مزایای اصلی احداث خط لوله صادرات گاز به هندوستان از طریق پاکستان بود که خط لوله صلح نام گرفت.
کد خبر: ۵۳۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶ 12 December 2017

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان این مدیر با سابقه صنعت نفت افزود این خط که با صرف هزینه هنگفت در دولت پیشین اجرا گردید، در اثر لابی های منطقه ای و سنگ اندازی های برخی دول خارجی ناکام ماند و در نهایت خط لوله ۵۶ اینچی صرفا گاز را به شهر ایرانشهر رساند.

وی ادامه داد پس از آن در دولت یازدهم با تکمیل خط لوله گاز از ایرانشهر به سمت شمال استان گاز را به زاهدان، مرکز پهناورترین استان ایران رساند و امید است با تکمیل شبکه گازرسانی درون شهر زاهدان همه خانوارهای این شهر ازین نعمت الهی بهره مند گردند.

مهندس قاسمپور در خصوص روند حضور این شرکت در پروژه خط لوله انتقال گاز به چابهار گفت با احداث سومین قطب پتروشیمی ایران بعد از ماهشهر و عسلویه در منطقه آزاد چابهار ونیز طرح های بزرگی همچون فولاد و نیروگاه ها در جنوب سیستان‌وبلوچستان، لزوم احداث خط لوله از ایرانشهر به جنوب استان بیش از پیش خودنمایی کرد تا پس از حضور یک مجموعه داخلی در این خط و عدم ادامه کار توسط آن شرکت، شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران متولی احداث شهرک پتروشیمی مکران (سومین قطب پتروشیمی ایران) که مشتری عمده گاز در جنوب استان است با وزارت نفت و شرکت ملی گاز وارد مذاکره شد و احداث خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به جنوب استان را به عهده گرفت.

قاسمپور افزود خط لوله گاز ایرانشهر چابهار به طول ۲۹۰ کیلومتر در اسفند ۹۵ آغاز و طبق برنامه مقرر است مشعل گاز در بهار ۹۸ در چابهار روشن گردد.

وی به اولویت به کارگیری نیروهای بومی در این پروژه اشاره کرد و گفت برخی مشاغل در احداث خط لوله به قدری تخصصی است که امکان استفاده از نیروی بومی را نداریم، با این حال در حال حاضر حدود ۵۰% نیروها را از نیروهای بومی منطقه به کار گرفته ایم.

قاسمپور در پاسخ به میزان امنیت مسیر گفت مردم خونگرم، مرزبان و وفادار به نظام در طی مسیر احداث خط لوله از اینکه استان را در مسیر توسعه میبینند همواره کارگران و عوامل اجرایی را که گاها در دمای بیش از ۵۰ درجه و به صورت ۲۴ ساعته مشغول کار هستند را مورد محبت خود قرار میدهند و به لطف الهی منطقه بسیار امن و مشکلی ازین نظر نداشته ایم.

وی حجم سرمایه مورد نیاز این خط را ۱۱۰۰ میلیارد تومان بیان داشت و گفت در این مرحله از کار به طور متوسط روزانه بیش از۵۰۰ نفر در پروژه مشغول به کار هستند که با فعال سازی چند جبهه دیگر کار، این میزان به حدود ۲۰۰۰ نفر خواهد رسید.

گفتنی است شرکت خط لوله انتقال گاز مکران از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران است و ماموریت اصلی آن انتقال گاز به شهرک پتروشیمی مکران از طریق احداث خط لوله متان از چابهار به شهرک برای تامین خوراک مجتمع های مستقر در شهرک و نیز تامین سوخت لازم برای پروسه های تولیدی می باشد.

این شرکت کاملا خصوصی و سهامدار آن شستان می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار