معاون ثبت‌اسناد و املاک استان عنوان کرد:
در مورداجرای طرح کاداستر و تاثیر آن در جلوگیری از پدیده زمین‌خواری اظهار کرد: اداره ثبت‌اسناد و استان به همه دستگاه‌ها اعلام کرده که سندهایی که در اختیاردارند را به این دستگاه ارجاع دهند تا با استفاده از نقشه حدنگاری حدود و میزان آن مشخص و دست متصرفان اراضی ملی بسته شود.
کد خبر: ۵۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 28 June 2015
به گزارش تابناک ایلام،در مورداجرای طرح کاداستر و تاثیر آن در جلوگیری از پدیده زمین‌خواری اظهار کرد: اداره ثبت‌اسناد و استان به همه دستگاه‌ها اعلام کرده که سندهایی که در اختیاردارند را به این دستگاه ارجاع دهند تا با استفاده از نقشه حدنگاری حدود و میزان آن مشخص و دست متصرفان اراضی ملی بسته شود.

وی بابیان اینکه طرح کاداستر به معنای واقعی از تصرف اراضی ملی، کشاورزی و عرصه‌های طبیعی جلوگیری می‌کند، افزود: هیچ مانعی سر راه این طرح جز کم‌کاری مسئولان و دستگاه‌های مربوطه وجود ندارد.

پورمنصور با اشاره به اینکه به همه ادارات و دستگاه اعلام شده که هرجایی که نیاز به سند دارد اعلام کنند و هرجایی که سند قدیمی دارد پیگیری شود تا سند اصلاحی برای آن صادر گردد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه اسنادی که توسط اداره ثبت‌اسناد و املاک صادر می‌شود با استفاده از نقشه کاداستر است.

معاون ثبت‌اسناد و املاک استان ادامه داد: این طرح از سال گذشته در استان ایلام شروع‌شده و هم‌اکنون در حال اجرا است و تلاش بر این است که با همکاری دیگر دستگاه‌ها تمام نقشه‌ها و تعیین حدودها با استفاده از این نقشه جامع شکل بگیرد تا از تجاوز و تصرف عدوانی جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه وقتی منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها سند حدود و زمین‌های خود را با استفاده از نقشه کاداستر در اختیار داشته باشند دیگرکسی اجازه تعرض پیدا نخواهد کرد،  تصریح کرد: زمین‌خواری موجب گسترش فساد شده و اجرا شدن کاداستر بهترین اقدام جدی و عملی در این حوزه است. 

پور منصور بابیان اینکه طرح کادستر از جعل اسناد جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: درگذشته به دلیل نبود فناوری و مکانیزه، امکان جعل اسناد وجود داشت، اما با اجرای طرح کاداستر، با واردکردن کد ملی افراد به سامانه، اطلاعات هویتی و عکس اشخاص مشاهده می‌شود امکان جعل اسناد از اشخاص عملاً” گرفته‌شده است.

وی افزود: ثبت به‌روز مراجعات در سامانه اسناد و املاک استعلامات به‌صورت مکانیزه صورت می‌گیرد و همزمان با تنظیم سند، هویت فروشنده و خریدار از طریق ثبت‌احوال در سامانه ثبت‌اسناد و دفاتر اسناد رسمی قابل‌رؤیت است.

معاون ثبت‌اسناد و املاک استان با تأکید بر اینکه کارآمد شدن و مبارزه با فساد از اولویت‌های این دستگاه است، خاطرنشان کرد: هراندازه در حوزه فناوری پیشرفت داشته باشیم به همان میزان در بحث مبارزه با فساد موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: عمده مشکلات و فساد‌‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شود ناشی از مراجعه حضوری مردم و دستگاه‌ها است و  با ثبت الکترونیکی این نقیصه رفع می‌شود.

پور‌منصور با اشاره به اینکه شفاف‌سازی از شاخصه‌های مهم طرح حدنگاری است، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح نه تنها برنامه وصول مالیات لحاظ می‌شود بلکه راه‌های غیرمنطقی بر روی افراد سودجو بسته‌شده خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار