دانشگاه شیراز برای اولین بار جایگاه چهارم را در بین ده دانشگاه ایرانی در سیستم رتبه بندی جهانی دانشگاهی (UI Green Metric) کسب کرد.
کد خبر: ۵۴۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 21 December 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما:مدیر کل طرح‌های عمرانی دانشگاه شیراز گفت: هر ساله تعدادی از دانشگاه‌های جهان به منظور سنجش عملکرد خود در حوزه‌ مدیریت سبز در سیستم رتبه بندی جهانی دانشگاهی "گرین متریک" (UI Green Metric World University Ranking) شرکت می‌کننند.
کاوه فتاحی افزود: دانشگاه شیراز در این رتبه بندی موفق به کسب رتبه ٢٢٨ جهان شد و برای اولین بار جایگاه چهارم را در بین ده دانشگاه ایرانی در سیستم رتبه بندی جهانی دانشگاهی (UI Green Metric) کسب کرد.
وی افزود: ممیزی و بهینه سازی مصرف انرژی، تعمیر یا تجدید تاسیسات مکانیکی و الکتریکی برخی خوابگاه‌ها و دانشکده ها، استفاده از سیستم دوال و جداسازی آب شرب از آب مصرفی فلاش تانک ها، جایگزینی و نصب لامپ‌های LED، نصب سیستم‌های پایش مصرف انرژی پاورمتر‌ها و فلومترها، استفاده از انرژی خورشیدی و احداث چاه‌های خورشیدی از جمله اقدامات دانشگاه شیراز در این راستا بوده اند.
دانشگاه شیراز در جمع سبزترین‌ های جهانمدیر کل طرح‌های عمرانی دانشگاه شیراز گفت: همچنین احداث تصفیه خانه و مدیریت آب و پساب در پردیس ارم و کشاورزی، حفاظت از فضای سبز، مدیریت منابع، پسماند و اقلام مصرفی، کنترل حمل و نقل، آموزش دروس و ارائه‌ی گرایش‌های مرتبط با مدیریت سبز، انتشار مقالات پژوهشی، همایش و مسابقات با محوریت مباحث پایداریاز دیگر اقدامات این دانشگاه بوده است.
وی بیان کرد: در سال ۲۰۱۷ ده دانشگاه فعال ایران شامل دانشگاه‌های «زنجان»، «کاشان»، «اصفهان»، «شیراز»، «فردوسی مشهد»، «آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات»، «صنعتی امیرکبیر»، «گیلان»، «تهران» و «الزهرا» در زمینه مدیریت سبز در بین ٦٠٠ دانشگاه منتخب این رتبه بندی قرار گرفتند.
سیستم رتبه بندی جهانی دانشگاهی "گرین متریک" که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی گردید، عملکرد مؤسسات آموزش عالی را در شش حوزه‌ی محیط و زیرساخت، انرژی و تغییر اقلیم، مدیریت پسماند، آب، حمل‌ و نقل و آموزش ارزیابی می‌ کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار