استاندار سمنان:
استاندار سمنان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی به خصوص در حوزه اعتیاد، طلاق، فقر، تکدی‌گری، حاشیه‌نشینی و بدحجابی گفت: شاخص‌های استان در این حوزه‌ها رو به کاهش است.
کد خبر: ۵۴۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 23 December 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز صبح شنبه در جلسه کارگروه امور جوانان استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکهسمنان در شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی رو به بهبود است، تأکید کرد: یکی از دلایل این کاهش مقوله فرهنگی و آموزشی است اما عمده آن به تلاش انسان‌های دلسوز با همکاری دستگاه‌های مرتبط با این مقوله برمی‌گردد چراکه برای کاهش معضلات اجتماعی اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

استانداری سمنان  - کراپ‌شده

وی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامینباید معتاد، طلاق، زندان، رشوه و رشوه‌خواری داشته باشیم، گفت:این امر زیبنده کشورمان نیست، لیکن برای پیشگیری و مقابله و کاهش این آسیب‌ها در استان باید تلاش جدی شود کما اینکه تلاش‌های خوبی نیز تاکنون صورت گرفته است.

استاندار سمنانبا تأکید بر اینکه اگر ما نسبت به جامعه خود را مسئول بدانیم، بسیاری مشکلاتمان حل می‌شود، گفت: خداوند متعال برای انسان‌ها خوبی و خیرات را طراحی کرده است و هرچه خوبی است با عنایت و تدبیر خودمان است و تمام مشکلات، آسیب‌های اجتماعی و بی‌سامانی‌ها در جامعه نیز از سوی خود ما محسوب می‌شود و علاج آن به دست خود انسان است چراکه مسئولیت همه امور با ما بوده که باید این امر خطیر را موردتوجه قرار دهیم.

خباز با اشاره بهضرورت مشارکت مدنی و عمومی در رفع معضلات اجتماعی به‌خصوص در حوزه جوانانتأکید کرد: اینکه ما دست‌به‌کاری نزنیم و ریسک نکنیم هرگز موفقیتی ایجاد نخواهد شد، از سوی دیگر باید گفت استان سمنان به دلیل همدلی، هماهنگی و همراهی مسئولان در اغلب امور بسیار موفق بوده است که این اهمیت مشارکت و احساس مسئولیت را نشان می‌دهد.

وی یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی را فساد در دستگاه اداری و اجرایی دانست و افزود: استان سمنان در سلامت اداری مقام اول را دارد، ما در مقایسه با استان‌های دیگر باید کار بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم به خواسته اصلی شهدا جامه عمل بپوشانیم.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود، مقوله قناعت را نیز موردتوجه قرارداد و بابیان اینکه اگر جوانان ما قناعت‌پیشه کنند برخی مشکلات به‌ویژه در حوزه اقتصادی برایشان پیش نخواهد آمد، افزود: امید است تلاش‌های بیشتری در امر ساماندهی امور جوانان انجام گیرد پس نباید به داشته‌ها قناعت کنیم.

خباز بر ضرورت رسیدگی به امورات جوانان نیز تأکید کرد و گفت: زمانی مناسب برای رسیدگی به امور جوانان توسط دستگاه‌های اجرایی باید اختصاص یابد تا فاصله بین دستگاه‌ها و جوانان کمتر شود و از سوی دیگر جوانان نیز راغب باشند تا مسائلشان را با مدیران در میان بگذارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار