رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: راه اندازی واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولات در بخش کشاورزی علاوه بر نیاز ضروری ، فرصتی برای ایجاد اشتغال در این استان است.
کد خبر: ۵۴۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 23 December 2017
به گزارش تابناک سمنان، حسن میرعماد روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود : این سازمان برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی مرتبط با این بخش آماده ارایه خدمات به فعالان اقتصادی است.

وی با بیان این که این نهاد برای واگذاری زمین، صدور مجوز و ارایه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، آماده انجام خدمات به بهره برداران است، اظهارداشت: در این استان ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی مانند غذای آماده و در محصول دامپروری مانند مرغ بسیار زیاد است.


وی با اشاره افزایش تولید محصولات کشاورزی با وجود کاهش سطح کشت محصولات زراعی در این استان در سه سال گذشته، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این راهکار در سال‌های اخیر،افزایش تولید به خصوص در محصولات استراتژیک استان به رشد 33 درصدی رسیده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان تصریح کرد: سطح کشت گندم در استان سمنان سالانه حدود 2 تا سه هزار هکتار کاهش پیدا کرده اما عملکرد و بهره‌وری تغییری نکرده است.

به گزارش ایرنا ، سمنان بیش از 40 هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود؛ بیش از 2500 کیاومتر از کانال‌های انتقال آب استان نیازمند مرمت است.

بیش از 60 درصد از کانال‌های انتقال آب سمنان به صورت سنتی آب را به اراضی انتقال می‌دهند و 600 حلقه قنات در استان سمنان فعال هستند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: صنایع تبدیلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار