نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم سمنان، مهدیشه و سرخه در مجلس شورای اسلامی از وجود دانشجو، بیش از 3 برابر میانگین کشور در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 24 December 2017
 به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: برای انتخاب مدیران، باید شاخص‌های علمی تعریف‌شده و افرادی شایسته و لایق به کار گرفته شوند تا بهتر بتوانیم به مردم و جامعه خدمت کنیم.

وی ضمن تبریک انتصاب عبدالله خالصی دوست به سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد سمنان و لزوم توجه به آموزش عالی و حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در جوامع اسلامی، همچون جمهوری اسلامی ایران، انتخاب مدیران در بخش‌های مختلف سازمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در نحوه انتصاب مدیران، به شایستگی‌های علمی، اخلاقی، تعهد، تخصص و مهارت آن‌ها توجه کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دانشگاه به‌عنوان مهم‌ترین مرکز تولید دانش، باوجود نخبگان علمی، باید به‌گونه‌ای فعالیت کند که بتواند به‌صورت لحظه‌ای، به پایش دانش درگذشته، حال و آینده بپردازد و آن را به امکانی برای مدیریت و برنامه‌ریزی حل مشکلات جامعه تبدیل کند.

وی به موضوع استقلال دانشگاه‌ها هم اشاره و تأکید کرد: دانشگاه‌ها در صورتی می‌توانند نقش راهبردی علمی و توسعه‌ساز خود به معنای عام کلمه را به‌خوبی ایفا کنند که استقلال آن‌ها حفظ شود.

همتی با اشاره به اخذ مصوبه منطقه ویژه فناوری در مرکز استان افزود: استان سمنان با دارا بودن دانشجو به تعداد بیش از 3 برابر میانگین کشوری، در کنار رشته‌های متعدد و کاربردی و دانشگاه‌های معتبر، موقعیت بسیار مناسبی را در حوزه پژوهش و فناوری داراست که می‌تواند باعث رشد و شکوفایی منطقه شود.

دکتر عبدالله خالصی دوست نیز در این دیدار بر نقش اثرگذار دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه آموزش عالی تأکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان سمنان، دارای بالاترین شاخص آموزشی در آموزش عالی کشور است.

وی به رویکرد جدید مدیریتی در فضای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: ساماندهی به وضعیت اعضای هیأت علمی، کارکنان، رشته‌ها و نظام مدیریتی دانشگاه در واحدهای شهرستانی ازجمله موضوعاتی هستند که در دستور کار قرار دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان توجه به انضباط مالی و افزایش منابع غیر شهریه‌ای از طریق گسترش مراکز تحقیقاتی و فعالیت‌های پژوهشی، توأم با کیفی سازی آموزشی از اولویت‌های کاری محسوب می‌شود.

وی در ادامه به طرح مسائل و نیازهای دانشگاه پرداخت و خواستار تشریک‌مساعی و همراهی مسؤولان در توسعه رشته‌ها بر اساس نیاز جامعه و رفع موانع و محدودیت‌ها شد.

منبع: فارس
برچسب ها: احمد همتی ، دانشجو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار