مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان ؛
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان گفت: نخستین کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در میامی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۴۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸ 24 December 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از راه‌اندازی و آغاز به کار نخستین کتابخانه سیار روستایی میامی خبر داد و گفت: با تأمین بالغ بر دو میلیارد ریال اعتبار و حمایت دولت این کتابخانه، تجهیز و در هفته‌ اول دی‌ماه سال جاری راهی روستاهای اطراف میامی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان افزود: کتابخانه سیار روستایی میامی، روستاهای محمدآباد، کلاته‌اسد، قدس، جودانه، ارمیان، ابراهیم‌آباد، بکران، کوهان، هونستان، حسین‌آباد، کَردآباد، پویه، ری‌آباد و ... را تحت پوشش خدمات فرهنگی قرار می‌دهد.

جمال، هدف از راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی عنوان و تصریح کرد: این کتاب‌خانه در پی بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه شهر، روستایی و محروم میامی که امکان استفاده از کتاب‌خانه‌های ثابت را ندارند، دایر شده است.

وی اظهار داشت : مربی کتابخانه سیار با یک دستگاه مینی‌بوس و کتاب‌های کانون پرورش فکری به مناطق روستایی می‌رود تا با ارایه فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، اجرای بازی و...، شادی را به کودکان مناطق روستایی هدیه کند.

جمال بیان داشت : هم‌اکنون ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، چهار کتاب‌خانه سیار روستایی، یک کتاب‌خانه سیار شهری و دو کتاب‌خانه پستی به‌همت کانون پرورش فکری در استان سمنان فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار