مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ؛
برای نخستین بار در کشور نقشه فرهنگی اجتماعی و سند توسعه فرهنگی بخش های استان سمنان در دست تدوین است.
کد خبر: ۵۴۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 25 December 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در همایش بخشداران استان سمنان به میزبانی فرمانداری سرخه، ضمن بیان اینکه سند توسعه فرهنگی استان سمنان در دست تدوین است، گفت : این سند با رویکرد ارتقای فرهنگی در بخش های مختلف استان تدوین می شود و می تواند نقشه واحدی را از فعالیت های فرهنگی استان و بخشداری های آن، ارائه کند.

وی افزود: هر بخش از استان سمنان دارای ویژگی های بارز فرهنگی و اجتماعی است که حصول یک نقشه واحد در این حوزه می تواند ما را در برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی به خوبی راهنمایی کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه در حوزه سازمان های مردم نهاد، استانداری سمنان با تدوین طرح ها و برنامه های مشخص به دنبال افزایش کمی و کیفی شاخص های موجود است، تصریح کرد: حضور سازمانهای مردم نهاد می تواند در حل معضلات اجتماعی بسیار موثر واقع شوند اما متاسفانه این مهم در بخش های استان کمرنگ است در حالی که این بخش می بایست به صورت ویژه و با یک همت عالی مورد تقویت قرار گیرد.

بینایی اظهار داشت : مجموعه استانداری سمنان در حوزه سازمان های مردم نهاد مرتبط با روستاها و بخش های استان، به دنبال تشکیل کمیته ها و انجام فعالیت های تخصصی است که خوشبختانه توانسته ایم در این زمینه شاهد افتتاح خانه سازمان مردم نهاد برای اولین بار در کشور با حضور شش کمیته تخصصی باشیم.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی در بین آحاد اقشار جامعه یک ضرورت بسیار اساسی است زیراکه یکی از مولفه های جامعه توسعه یافته و پیشرفته روحیه نشاط و امید محسوب می شود، افزود : استان سمنان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی طی سال گذشته به عنوان استان شاخص و برتر در این حوزه معرفی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار