امام جمعه کرمان با اشاره به فواید سبوس در نان و تغذیه سالم مردم گفت: نانوایی‌هایی با پخت نان سبوس‌دار در کرمان راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۵۴۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 27 December 2017

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در دیدار مدیر‌کل و پرسنل اداره کل غله استان کرمان اظهار‌داشت: نان یکی از ضروریت‌های جامعه در سفره مردم است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای می‌طلبد تا نان با کیفیت تولید شده و در سفره مردم قرار گیرد گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در بخش کیفیت‌بخشی، در شهر کرمان نان با کیفیت به مردم ارائه می‌شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در بعضی شهرها کیفیت نان رعایت نمی‌شود اما نان کرمان از کیفیت خوبی برخوردار است افزود: سلامت انسان در گرو تغذیه سالم است و مصرف نان نیز بر سلامتی انسان اثر دارد.

وی بر استفاده آرد کاملا سبوس‌دار در پخت نان تاکید کرد و گفت: مصرف سبوس موجود در آرد برای بهبودی بسیاری از بیماری‌ها مفید است و باید به‌سمت تغذیه سالم برویم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه باید آسیاب‌های قدیمی روستایی احیا شود تا آرد کاملا سالم در اختیار مردم قرار گیرد خاطر‌نشان کرد: مصرف نان سبوس‌دار در سلامت انسان بسیار موثر است و باید در این زمینه به موضوع ورود کرد.

وی تصریح کرد: اگر امکان اینکه تمام نانوایی‌ها از آرد کاملا سبوس‌دار استفاده کنند حداقل در هر شهر و منطقه چند نانوایی راه‌اندازی شود که نان با آرد سبوس‌دار کامل پخت کنند، در سال‌های آینده تمام نانواها به این سمت حرکت می کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار