مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه دمای هوا نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: تغییر اقلیم و دیر خارج شدن الگوی تابستانه (پرفشار حار‌ه‌ای) از کشور موجب عدم بارش و در پی آن افزایش دما شده است.
کد خبر: ۵۴۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 30 December 2017

کوروش بهادری اظهار کرد: دمای هوا در کشور و استان خوزستان از 10 سال پیش تاکنون به دلیل تغییر اقلیم در حال افزایش بوده که در پی آن تاکنون دمای هوا در خوزستان حدود 1.3 درجه افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین مستقر شدن الگوی تابستانه امسال در منطقه خاورمیانه موجب افزایش دما در بسیاری از کشورها شده و بنابراین موجب عدم ورود سامانه بارشی شده که یک سامانه سرمایشی نیز هست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه میزان ارتفاع اینورژن(وارونگی دما) امروز 253 متر بود، گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی تا روز دوشنبه پدیده خاصی برای استان خوزستان پیش‌بینی نمی‌شود ولی از اواخر وقت دوشنبه با ورود یک سامانه ناپایدار احتمال وزش باد نسبتا شدید و وقوع گرد و خاک وجود دارد. همچنین بارش پراکنده در بسیاری از نقاط خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

بهادری بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته اهواز با 28 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 7 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 12 تا 28 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار