مدیرکل استاندارد استان قم گفت: درگذشته میزان سبوس‌گیری آرد در استان تا مرز ۲۰ درصد هم پیش رفته بود که خوشبختانه با اقدامات مفیدی که در استان انجام شد این میزان به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۵۴۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۹ 31 December 2017

به گزارش تابناک قم، منصور فرزانه ظهر امروز در دیدار با رئیس اتحادیه نانوایان استان قم اظهار داشت: موضوع سلامت و کیفیت نان امروز بیش از پیش موردتوجه استاندارد است و هدف‌گذاری مناسبی در راستای تحقق این امر صورت گرفته است که با مشارکت نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط منجر به نتیجه مطلوب خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان قم ضمن تشکر از اقدامات ریاست جدید اتحادیه صنف نانوایان قم در راستای بهبود کیفیت نان تولیدی افزود : با توجه به کاهش میزان سبوس‌گیری آرد مورداستفاده در نانوایی‌ها، کیفیت نان تولیدی در استان نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز اقدامات مؤثری باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد : درگذشته میزان سبوس‌گیری آرد در استان تا مرز 20 درصد هم پیش رفته بود که خوشبختانه با اقدامات مفیدی که در استان انجام شد این میزان به 15 درصد کاهش پیدا کرد و ما امیدواریم به‌زودی شاهد کاهش میزان سبوس‌گیری به 12 درصد، حد استاندارد باشیم .

فرزانه گفت : اداره کل استاندارد از هیچ کمکی در جهت رسیدن به این هدف فروگذار نخواهد کرد و از ظرفیت‌های قانونی خود در تحقق این مهم استفاده خواهد کرد.

گفتنی است در این دیدار مباحث تخصصی حوزه آرد و نان ازجمله دستگاه‌های پخت نان، افزودنی‌های غیرمجاز و مواردی از این‌دست نیز مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار