آرین منش؛
نباید از این فرصت استفاده شود تا جریان رقیب مخاطب قرار گیرد. نباید جریان‌هایی دولت را تضعیف کنند، زیرا تضعیف دولت، تضعیف کشور در شرایط فعلی است بنابراین نه جریان‌های سیاسی اصولگرا باید از اهانت به رئیس‌جمهور خشنود شوند و نه دیگران زیرا باید به دولت در شرایط بحرانی کنونی کمک کرد و قوای سه‌گانه بیش از گذشته وحدت و انسجام خود را حفظ کنند. 
کد خبر: ۵۴۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 31 December 2017

به گزارش تابناک رضوی؛ جواد آرین‌منش  در خصوص تجمعات اخیر صورت گرفته در مشهد، اظهار کرد: تجمعاتی که اخیرا در مشهد و سایر نقاط کشور آغاز شده در واقع تجمعات سیاسی علیه حکومت نیست بلکه تجمعاتی در اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور است. 


وی افزود: تجمعات بر اساس مسائلی چون بیکاری فزاینده و رکود اقتصادی، ناکارآمدی برخی دستگاه‌ها اعم از دستگاه‌های اجرایی، قضایی، مقننه، عدم تحقق مطالبات مردم و عدم پاسخگویی به نیازهای اساسی مردم صورت گرفته و در واقع در سال‌های اخیر با انباشتی از مسائل اجتماعی و اقتصادی مواجه هستیم که میزان اعتماد عمومی را کاهش داده و عوامل مختلفی نیز به این مسئله دامن زده است. 


این فعال سیاسی اصولگرا گفت: شبکه‌های اجتماعی و ناکارآمدی شبکه‌های رسمی مثل صداوسیما در اطلاع‌رسانی مناسب از اقدامات مثبت و رفتارهای صحیح باعث شده فرصت سیاه‌نمایی برای شبکه‌های مفلس فراهم شود، فضای مناسبی برای نقد، گفت‌وگو و ارتباط میان مسئولین و مردم علیرغم تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری جلسات و کرسی‌های نقد،  نظریه‌پردازی، آزاداندیشی و گفت‌وگو متاسفانه فضای سالم، راحت، آزاد و نقد منصفانه به وجود نیامده است. 


آرین‌منش با بیان اینکه برخی مشکلات ناشی از نارسایی‌ها، فساد، رشوه، رانت و مسائلی از این دست به این مسئله دامن زده است، عنوان کرد: یکی از زمینه‌های نارضایتی مردم در مشهد، عدم پرداخت مطالبات اعضای موسسات اعتباری است که خاستگاه این موسسات مشهد بوده و تعداد اعضای آن بیشتر از سایر شهرها است. این افراد به طور مکرر تجمعات کوچکی برای احقاق حق خود در مقابل استانداری، نهادها، دستگاه‌های قضایی و مکان‌های دیگری تشکیل دادند اما خواسته‌های آن‌ها تحقق پیدا نکرد. این مجموعه زمینه‌ساز این نارضایتی‌ها را فراهم کرده است.


وی بیان کرد: در چنین اجتماعاتی عواملی مداخله‌گر می‌شوند و افرادی که می‌خواهند نارضایتی اجتماعی را به یک بحران سیاسی و اجتماعی تبدیل کنند نیز ورود پیدا می‌کنند و آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.


رئیس خانه احزاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه نباید مسائل و مشکلات مردم را  مخالفت با نظام و حاکمیت و انقلاب تعبیر کرد، تصریح کرد: ممکن است برخی افراد مغرض در درون جمعیت ورود پیدا کنند و مسیر اجتماعات را به انحراف بکشانند اما نباید مردم معترض به یک مسئله اقتصادی را ضدانقلاب تلقی و با عبارت‌های نامناسب آن‌ها را طرد کرد، بلکه راه‌حل مسئله گفت‌وگو، انسجام و وحدت ملی است. 


این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل در کنار یکدیگر قرار گرفتن سه رکن اساسی است، گفت: این سه رکن اساسی، رهبری و عنصر ولایت‌فقیه، اعتقادات مردم به ارزش‌های دینی و انقلابی و وحدت و انسجام ملی است. اکنون نیز تداوم انقلاب اسلامی و حل مشکلات مردم در گرو همین سه عامل است، بنابراین باید با خویشتن‌داری و گفت‌وگو در جهت طرح مسائل و حل آن‌ها اقدام کرد.


وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی مشکلاتی نیست که یک شبه قابل حل باشد. ما از رکود طولانی‌مدت اقتصادی، وجود بیکاری تعداد کثیری از جمعیت میلیونی فارغ‌التحصیلان، برخی ناکارآمدی و انباشت مسائل در کشور رنج می‌بریم اما حل این مسائل با هنجارشکنی ممکن نیست، زیرا هنجارشکنی و عبور از ارزش‌ها و دادن میدان به دست عوامل مغرض، جامعه را به سمت اغتشاش و آشفتگی سوق خواهد داد.  


آرین‌منش با بیان اینکه مسائل کشور جناحی نیست، عنوان کرد: نباید از این فرصت استفاده شود تا جریان رقیب مخاطب قرار گیرد. نباید جریان‌هایی دولت را تضعیف کنند، زیرا تضعیف دولت، تضعیف کشور در شرایط فعلی است بنابراین نه جریان‌های سیاسی اصولگرا باید از اهانت به رئیس‌جمهور خشنود شوند و نه دیگران زیرا باید به دولت در شرایط بحرانی کنونی کمک کرد و قوای سه‌گانه بیش از گذشته وحدت و انسجام خود را حفظ کنند. 


وی با اشاره به اینکه گاهی رسانه‌های گروهی و حتی ملی به جای ایجاد اعتماد عمومی، وحدت و همدلی، تقابل‌های سیاسی را دامن زدند، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و بحرانی باید وحدت، انسجام، همدلی، تبعیت از رهبری و پاسداشت ارزش‌ها مورد توجه قرار بگیرد تا در یک فضای آرام و باز سیاسی و وجود کرسی‌های نقد و آزاداندیشی بتوان بر مشکلات فائق آمد. 


رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: اکنون احزاب سیاسی سخنی متفاوت ندارند، احزاب سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی معتقد به حفظ وحدت، آرامش و همدلی تمام گروه‌ها و جریان‌ها در حل مشکلات کشور و کمک به دولت و قوای سه‌گانه برای عبور از این مشکلات هستند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار