عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم تحمل فشار بیشتر اقتصادی ندارند، گفت: قطعا مجلس مقابل گرانی بنزین و قطع یارانه خواهد ایستاد.
کد خبر: ۵۴۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 01 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا ، با بیان اینکه در موقعیت زمانی فعلی امکان افزایش قیمت بنزین و قطع یارانه وجود ندارد، گفت: افزایش قیمت بنزین و قطع یارانه با توجه به نبود زیرساخت‌های آن در کشور در این مقطع به صلاح کشور نیست.

وی افزود: اگر یک خانواده چهار نفره را در نظر بگیریم که ماهانه 1.5 میلیون تومان حقوق می‌گیرند، با قطع یارانه عملا 200 هزار تومان از درآمد ماهانه خانواده کم کرده‌ایم و از طرفی گرانی بنزین هزینه ماهانه 300 هزار تومانی به خانواده تحمیل می‌کند.

حسینی کیا تصریح کرد: اگر تورم 10 درصدی قیمت اقلام مختلف ناشی از افزایش قیمت بنزین را هم در نظر بگیریم این امر هم باز حدود 200 هزار تومان به هزینه خانوار اضافه می‌کند و به این ترتیب عملا 700 هزار تومان از قدرت خرید یک خانواده کم می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: این تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین و قطع یارانه‌ها به صلاح نیست و مردم تحمل و توان بیش از این سختی را ندارند.

حسینی‌کیا تاکید کرد: قطعا مجلس مقابل این تصمیم خواهد ایستاد و نخواهد گذاشت به مردم فشار بیاید. دولت باید از طریق دیگر از جمله کاهش هزینه‌های جاری این کمبود بودجه را جبران کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون نفر معلم با حقوق زیر دو میلیون تومان داریم و از طرفی 180 هزار نفر در شرکت نفت برابر اینها حقوق می‌گیرند و باید این حقوق‌ها را متعادل کرد و حقوق‌های نجومی را پایین آورد.

حسینی کیا تصریح کرد: همچنین برخی نهادهایی که بودجه دریافت می‌کنند باید شفاف سازی کنند که بودجه در چه راهی صرف می‌شود و از این راه‌‎هاست که می‌توان فشار اقتصادی بر قشر متوسط و ضعیف جامعه را کم کرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار