حسن بیگی خبرداد؛
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی از تصویب منطقه ویژه اقتصادی دامغان در شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 03 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، ابوالفضل حسن بیکی گفت: تأمین آب شرب شهرستان دامغان، یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم این منطقه است که در این خصوص، 5 مجتمع آب‌رسانی با 300 میلیارد ریال اعتبار، برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی بیش از 15 هزار نفر از روستائیان در مناطق مختلف این شهرستان ساخته‌شده و آماده بهره‌برداری است.

وی از اختصاص 52 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی دامغان در سال جاری خبر داد و افزود: امسال مجلس شورای اسلامی برای اشتغال روستائیان، اعتباری بالغ‌بر 120 هزار میلیارد ریال تصویب کرده که در سال 97 این رقم 5 برابر خواهد شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نیروگاه خورشیدی در روستای صیدآباد دامغان آماده بهره‌برداری است.

وی از تصویب منطقه ویژه اقتصادی دامغان در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد کشور خبر داد و اضافه کرد: با تصویب منطقه ویژه اقتصادی دامغان، یک هزار متر زمین برای این منطقه در دامغان اختصاص داده‌شده و 5 پروژه اقتصادی با سرمایه 15 هزار میلیارد ریالی با همکاری چند شرکت خارجی تا 2 ماه آینده آغاز خواهد شد و پیش‌بینی‌شده برای هزار نفر در این منطقه شغل ایجاد شود.

حسن بیکی ضمن اشاره به اینکه 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای رونق اقتصادی شهر نیاز داریم، خاطرنشان کرد: در شهرستان دامغان نزدیک به 3 هزار نفر نیروی بیکار وجود دارد و ما با تمام توان در تلاش هستیم تا بتوانیم آمار بیکاری را کاهش دهیم.

وی همچنین تأکید کرد: با توجه به تردد زیاد خودروها و نیز، اتصال استان اصفهان به استان سمنان از طریق جاده جندق_معلمان و حادثه‌خیز بودن این جاده، 7 هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث باند دوم جاده دامغان به اردکان اختصاص‌یافته که عملیات آن‌هم به همت جهاد نصر آغازشده و در حال حاضر، جهاد نصر، عملیات ساخت 55 کیلومتر از جاده  محور دامغان به سمت معلمان را آغاز کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار