معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان گفت : نرخ مشارکت اقتصادی در این استان بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، با 10 درصد افزایش، در 9 ماه سال جاری به 48.5 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۵۴۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 03 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، محمد همتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : انتظار می رود با عملیاتی شدن تفاهم نامه های اقتصای 85 هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، نرخ مشارکت اقتصادی در سمنان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. 


وی با بیان این که نرخ مشارکت اقتصادی در سمنان بر اساس آمار وزارت اقتصاد و دارایی از استان های تهران و فارس بیشتر است، اظهارداشت: این آمار براساس نرخ جمعیت محاسبه می‌شود و عملیاتی کردن تفاهم نامه ها و سرمایه گذاری در افزایش رفاه اجتماعی در این استان تاثیر شایانی دارد. 


وی خاطرنشان کرد : در 9 ماه سال جاری، نرخ بیکاری در استان سمنان 9.4 درصد بود و انتظار می رود با افزایش اشتغال با ارایه تسهیلات، نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی بیابد. 


معاون استانداری سمنان با اشاره به افزایش 2 درصدی نرخ بیکاری در 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اضافه کرد : انتظار می رود این آمار با ارایه تسهیلات رونق تولید تا پایان امسال کاهش می یابد. 
همتیان با بیان این که سمنان بعد از استان اراک با نرخ بیکاری 7.4 درصد کمترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور دارد، تاکید کرد : باید با ساز و کار هماهنگی که از سال 92 برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی استان اجرا شده است با دقت ادامه یابد. 


به گزارش ایرنا، سهم افراد شاغل در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است، در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده و تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شده است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار