زارعی : لازم است به صورت سربسته بگویم که در مجلس هم اقدامات خوبی برای حوزه بهداشت و درمان در حال رقم خوردن است که قرار است بودجه های خوبی به این بخش تزریق شود و انشالله وضعیت از این که هست بسیار بهتر خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹ 04 January 2018

روز گذشته بخش شیمی درمانی کودکان و اطفال بیمارستان شهید رجایی شهر یاسوج با حضور غلام محمد زارعی ، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، دکتر ایلامی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و برخی از معاونت های این دانشگاه ، افتتاح شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، قبل از افتتاح این بخش شیمی درمانی ، نشستی برگزار و برخی اقدامات صورت گرفته و مشکلات پیش رو در حوزه ی بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفت .
پایین بودن ضریب تخت به بیمار در کهگیلویه و بویراحمد
در ابتدای نشست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت : در حال حاضر ضریب تخت به بیماران در استان 1/1 دهم است و این برای استان رقم پایینی است و حداقل در شهرستان بویراحمد باید 1/5  باشد . در سند ۱۴۰۴ این شاخص تغییر می‌کند و به 2/5 می‌رسد که حتی از شاخص‌های کشوری هم بالاتر است.
دکتر سبز افزود : خبر های خوشی برای استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه بهداشت و درمان در راه است.
 
یک افتتاح و خبرهای خوب پزشکی که در راه است / ایلامی : نامه های موافقت با درخواست های ما از وزارت رسیده است / واکنش به برخی خبرهای استخدامی غیرقانونی/ زارعی : سربسته بگویم، اقدامات خوبی در حال انجام است + تصاویر
 
ملاقات معاون وزیر در فرودگاه
در ادامه غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : هرگاه به بیمارستان برای پیگیری مسائل می آییم با شرایط جدید و رو به جلو مواجه می‌شویم که جای تقدیر و تشکر دارد خصوصاً اینکه پزشکان عزیز در کنار مردم محروم استان می مانند و فعالیت می کنند.
 زارعی افزود : پیرو بازدید معاونت درمان وزارت بهداشت از استان جلسه‌ای در تهران داشتیم که مسائل و مشکلات مطرح شد و در آن جلسه تصمیمات خوبی هم در بحث مالی و هم در بحث تجهیزات برایس کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد.
 وی گفت : چند شب پیش معاون وزیر راه در فرودگاه ملاقات کردم که آمادگی کامل خود برای پیگیری و رفع مشکلات مربوط به حوزه ی بهداشت و درمان را اعلام نمود و قرار شد طی یک برنامه زمان بندی شده این مشکلات خصوصاً بیمارستان ها را حل و فصل نمایند.
 
یک افتتاح و خبرهای خوب پزشکی که در راه است / ایلامی : نامه های موافقت با درخواست های ما از وزارت رسیده است / واکنش به برخی خبرهای استخدامی غیرقانونی/ زارعی : سربسته بگویم، اقدامات خوبی در حال انجام است + تصاویر
 
سربسته بگویم، اقدامات خوبی در حال انجام است
 نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت طبق گزارش‌ های  بیان شده توسط مسئولین علوم پزشکی استان الان حدود 300 بیمار در استان برای اقدامات تشخیصی سرطان پذیرش می شوند که تا قبل از این باید به شیراز یا استان های دیگر می رفتند.
زارعی گفت در بیماری های سرطانی هزینه های ایاب و ذهاب سنگین خانواده ی سرطانی متاثر بیمار هم مستاصل و هزینه ها هم زیاد است پس ما باید تلاش کنیم و من هم در تهران پیگیری می کنم که بخش مربوطه درمان بیماریهای سرطانی سریعتر در استان راه اندازی شود.
 وی بیان کرد : ما نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هر کاری را که در خصوص پیگیری برای راه اندازی بخش سرطان لازم است در تهران انجام می دهیم که ان شاءالله از این به بعد هیچ اعزامی به خارج از استان نداشته باشیم.
زارعی گفت : لازم است به صورت سربسته بگویم که در مجلس هم اقدامات خوبی برای حوزه بهداشت و درمان در حال رقم خوردن است که قرار است بودجه های خوبی به این بخش تزریق شود و انشالله وضعیت از این که هست بسیار بهتر خواهد شد.
وی در پایان افزود : امروز جلسه‌ای در تهران در وزارت علوم داشتیم اما حضور در این جلسه و پیگیری و کمک به رفع مشکلات بهداشت و درمان استان برای آن ، برایم مهمتر بود که به آن جلسه نرفتم و خوشبختانه نتایج خوبی هم از این جلسات با مسئولین علوم پزشکی به دست آمد.
 پروژه های خیلی مهمی در حال اجرا است
پس از سخنان غلام محمد زارعی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت : پروژه های خیلی مهمی در حال راه اندازی است و به اندازه بیش از ۲۶ سال که از عمر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گذشته در کمتر از یک سال آینده هم فضای درمانی و همین نیروی انسانی به استان اضافه خواهد شد .
دکتر ایلامی افزود : کل ردیف های استخدامی علوم پزشکی استان بیش از ۵۰۰۰ می باشد در این ۲۶ سال گذشته حدود ۲۵۰۰ نیرو به کار گرفته شده است و فضاهای جدید مثل بیمارستان شهید جلیلی ، مرکز غربالگری سرطان ، بیمارستان نرگسی ، بیمارستانهای بهمئی و باشت که به زودی افتتاح می شوند و چیزی حدود ۲۳۰۰ ردیف استخدامی جدید برای استان در نظر گرفته می شود.
 
یک افتتاح و خبرهای خوب پزشکی که در راه است / ایلامی : نامه های موافقت با درخواست های ما از وزارت رسیده است / واکنش به برخی خبرهای استخدامی غیرقانونی/ زارعی : سربسته بگویم، اقدامات خوبی در حال انجام است + تصاویر
 
واکنش به برخی خبرهای استخدامی غیرقانونی
وی با اشاره برخی خبرهای منتشره در رسانه های استان گفت :از زمان حضور من در مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی تا این لحظه  هیچ نیروی جدیدی استخدام نشده است البته آزمونی برگزار شده است. ضمن اینکه هیچ نیروی شرکتی جدیدی هم وارد دانشگاه نشده است . البته مجوزهایی گرفته‌ایم ، پیمانکارها هم مشخص شده‌اند.
وی افزود : تاکنون هیچ استخدامی را به صورت عملیاتی نداشته‌ایم. روال هم طبق قانون خواهد بود و رقابتی ها به صورت رقابتی ، غیر رقابتی به شیوه غیر رقابتی معمول خود و آنها هم که به صورت پیمانی یا رسمی است مراحل پذیرش آن ها با سازمان سنجش می باشد.

ایلامی گفت : جهت مطالبات همکاران پیگیری‌هایی از وزارت داشتیم که هم از طریق سازمانهای بیمه گر و هم از طریق طرح تحول اعتباراتی را به ما قول دادند و امروز نامه های آنها واصل شد یعنی آنهایی که داده‌اند عملیاتی شود و این نبود مگر با پیگیری‌های نمایندگان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و سفرها و پیگیری‌های صورت گرفته علیرغم وجود مشکلات متعددی که در استان وجود دارد.
وضیت سرطان در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سرطان در استان اشاره کرد و گفت : وضعیت سرطان در جهان بدین گونه است که حدود ۶۸ درصد از مجموعه مرگ ها بر اثر بیماری‌های غیرواگیر است که ۲۸ درصد مربوط به سرطان ها می باشد و خوشبختانه معاون وزیر هم در همین زمینه تخصص دارند و نسبت به اقدامات پزشکی درخصوص این موضوع دید مثبتی دارد.
دکتر ایلامی گفت : برای استان کهگیلویه و بویراحمد مرکز جامع سرطان تیپ 2 در نظر گرفته شده‌است و مصوب شد که بخش رادیوتراپی و انکولوژی در این جا به مرحله بهره برداری برسد که یک بیمارستان مجهز است و حتی بخش دندانپزشکی ویژه بیماران سرطانی هم وجود دارد. در این بیمارستان بخش های دیگری مانند شیمی درمانی ، فیزیوتراپی و به‌ طورکلی خدماتی که یک بیمار سرطانی نیاز دارد در آن خواهد بود.
وی گفت : آنچه که الان در حال افتتاح است مرکز غربالگری سرطان مرکز استان است که ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و فقط تجهیزات مانده که با قول‌های معاونت درمان وزیر به زودی تجهیز می شود.
دکتر ایلامی گفت : طبق تحقیقات علمی یک سوم تا یک دوم سرطان‌ها را می‌شود پیشگیری کرد.
 
یک افتتاح و خبرهای خوب پزشکی که در راه است / ایلامی : نامه های موافقت با درخواست های ما از وزارت رسیده است / واکنش به برخی خبرهای استخدامی غیرقانونی/ زارعی : سربسته بگویم، اقدامات خوبی در حال انجام است + تصاویر
 
مرگ و میرهای ناشی از سرطان در استان
وی افزود :بنابر آمار سال ۹۳ که به تایید وزارت بهداشت رسیده است ۸۳۳ بیمار سرطانی در استان داشته ایم که ۲۳۳ نفر آنها فوت کرده اند در آن سال ۲هزار و سیصد نفر فوت کرده اند و این یعنی ۱۰ درصد مرگ‌های ثبت شده ما به علت سرطان بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت : بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان های بهداشت جهانی تا سال ۲۰۱۳ ابتلا به سرطان‌ها روند صعودی خواهد داشت که ایران در سال ۹۱ حدود ۹۰ هزار مرگ به علت سرطان داشته‌ایم و طبق پیش‌بینی سازمان های بهداشت جهانی این عدد تا سال ۱۴۰۴ به حدود ۱۸۰ هزار نفر خواهد رسید البته اگر در آن دخالت نکنیم. و این همت اساتید استان را می‌طلبد که تلاش نمایند و یکی از اقدامات خوب همین مرکز غربالگری سرطان است که در جنب بیمارستان شهید رجایی در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و کلیه تجهیزات پیشرفته مستقر خواهد شد و بر روی سرطان های شایع در استان برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
شایعترین سرطان ها در میان مردان و زنان کهگیلویه و بویراحمدی
دکتر ایلامی با اشاره به فراوانی سرطان های شایع در استان گفت : مهمترین سرطان شایع بدون در نظر گرفتن جنسیت در استان سرطان پوست می باشد اما در میان مردان سرطان‌های معده و پروستات و در میان خانم‌ها رتبه اول سرطان پستان و پس از آن سرطان تیروئید شایع است که البته شیوع سرطان تیروئید در استان کمی نا معمول است و باید بررسی شوند که ریز فاکتوری که باعث شیوع بیش از معمول این سرطان در استان شده است چیست؟ در همین خصوص آقایان دکتر سبز و دکتر فتحی این موضوع را بررسی نموده ضمن اینکه یک فوق تخصص سرطان از وزارت تقاضا نموده ایم که این تقاضا پذیرفته شده و در نظر گرفته شده است و برای کمک به نیروهای متخصص استان در بیمارستان حاضر خواهد شد .
پس از پایان نشست ، بخش شیمی درمانی کودکان و اطفال و بزرگسالان بیمارستان شهید رجایی شهر یاسوج با حضور مسئولین افتتاح شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار