مدیرعامل شرکت آبفای شهری قزوین:
مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان قزوین گفت: میزان بارندگی طی چهار ماهه سال آبی در قزوین، 50 درصد بوده که خشک‌ترین سال آبی طی 66 سال اخیر محسوب می‌شود که هشدار است.
کد خبر: ۵۴۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 06 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، احمد هجران‌فر در جلسه بررسی مشکلات شهر آبیک در سالن اجتماعات شهرداری آبیک اظهار داشت: طی دو سال اخیر، برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های فاضلاب آبیک بیش از 70 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که سرانه اعتبارات این شهرستان از محل اعتبارات استانی و بخش از منابع داخلی شرکت آبفای شهری استان قزوین تامین و هزینه شده که قابل توجه است.

وی افزود: کاهش کیفیت و کمیت آب در منابع آبی منطقه قزوین، اثرات خشکسالی است که این مشکلات مربوط به سال‌های اخیر نیست و طی دوره‌ای 15 تا 20 ساله رقم خورده است.

مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان قزوین ادامه داد: پیامدها و اثرات خشکسالی و تغییر اقلیم موجب کدورت آب شهرهای بیدستان، محمدیه و آبیک شده است.

هجران‌فر اضافه کرد: حادثه غیرمترقبه‌ای که تابستان امسال رخ داد این بود که پنج حلقه چاه آب از چاه‌های بیدستان، شریفیه، آبیک و قزوین دچار مشکل شد که لازم است برای مقابله با کم‌آبی برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

وی مهم‌ترین مشکل کشور و قزوین طی پنج سال آینده را مشکل آب ذکر و خاطرنشان کرد: از خاورمیانه گرفته تا شمال افریقا کمبود آب مهم‌ترین مشکل کشورها خواهد بود که لازم است سرانه آب شیرین برای نسل‌های آینده کشور حفظ شود.

این مسؤول بیان کرد: به تمام تقاضاهای آب نباید پاسخ مثبت دهیم و لازم است سرانه متوسط فضای سبز از منابع آب خام، بازیافتی و پساب تصفیه‌خانه‌ها تأمین شود.

مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان قزوین افزود: چهار ماه از سال آبی امسال می‌گذرد اما میزان بارندگی 50 درصد بوده که خشک‌ترین سال آبی قزوین طی 66 سال اخیر محسوب می‌شود که هشدار است.

هجران‌فر ادامه داد: کیفیت آب آبیک سالم و ضوابط سلامت و بهداشتی آن در محدوده استاندارد است.

وی اضافه کرد: اگر میزان پارامترها یک میلی‌گرم از حد مجاز بیشتر باشد از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اخطار صادر می‌شود که باید گفت خط قرمز شرکت آبفای شهری کیفیت آب است.

این مسؤول با بیان اینکه هیچ گونه کمبود آبی در شهر آبیک وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای احداث سه حلقه چاه جدید آب شرب 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که با پنج میلیارد ریال نمی‌توان کاری از پیش برد.

مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان قزوین تصریح کرد: برای یک حلقه چاه آب شرب در آبیک، کار مناقصه انجام شده و پیمانکار آن تعیین شده و تا پایان امسال خط انتقال آن انجام می‌شود.

هجران‌فر افزود: لازم است نمایندگان مجلس در خصوص تامین اعتبارات آب شرب آبیک تدبیر لازم را بیاندیشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار