رئيس اتاق بازرگانی ايران:
رئيس اتاق بازرگانی ايران با بیان اینکه رتبه تاثیرگذاری استان خوزستان در اقتصاد کشور قابل توجه است، گفت: خوزستان از استعدادهای بی بدیل و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است و تنها استانی است که سه اتاق بازرگانی دارد .
کد خبر: ۵۴۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶ 06 January 2018

غلامحسین شافعی امروز 16دی ماه در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی اهواز، اظهار کرد: مردم این دیار نه تنها در جنگ هشت ساله که در طول تاریخ همواره از این مرز و بوم دلیرانه دفاع کردند و باید به آن‌ها ادای احترام کرد زیرا همه ایران مدیون خوزستان است.

به گزارش تابناک؛ وی با بیان اینکه رتبه تاثیرگذاری استان خوزستان در اقتصاد کشور قابل توجه است، افزود: خوزستان از استعدادهای بی بدیل و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است و تنها استانی است که سه اتاق بازرگانی دارد.

رئيس اتاق بازرگانی ايران تصریح کرد: این استان در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، کشاورزی، ترانزیت و راه‌های ارتباطی دارای موقعیت‌های قابل ملاحظه‌ای است.

شافعی با اشاره به اینکه خرمشهر از سال‌های دور منبع تغذیه ورود و خروج کشور بود، گفت: راه‌آهن خوزستان نه تنها باعث اتصال به عراق خواهد شد بلکه نقطه وصل به دریای مدیترانه خواهد بود و افق جدیدی در وضعیت حمل و نقل و ترانزیت کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی قرار است ۲۳ درصد توسعه کشت کشور در خوزستان انجام شود، اظهار کرد: مقایسه آب روان های اهواز با گذشته بسیار نگران کننده است و باید به این مساله توجه ویژه شود.

رئيس اتاق بازرگانی ايران بیان کرد: آیا قرار است سرنوشت کارون هم به زاینده رود مبدل شود؟! این موضوع مهمی است که همه باید به آن توجه کنیم. امسال با مشکل خشکسالی و کاهش باران مواجه هستیم و ظاهرا هیچکس حرفی درباره آن نمی زند.

شافعی عنوان کرد: اگر قرار باشد برنامه فوق‌العاده‌ای درباره آن اجرا شود، باید از هم‌اکنون به فکر بود و نگذاریم به مرحله بحران برسیم. در این مراسم به بخش کشاورزی خوزستان و زمین‌های زیر کشت اشاره شد و باید گفت در چنین مسائلی تنها نباید به کمیت توجه کرد و بحث کیفیت را هم مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت آبی در کشور وجود دارد اما ‌میزان صادرات از این محصولات کشاورزی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است‌. این مساله در حالی است که کشور ترکیه ۵ میلیون و ۲۱۵ هزار هکتار زمین زیر کشت آبی دارد که صادرات محصولات کشاورزی آن 16.6 میلیارد دلار است.

رئيس اتاق بازرگانی ايران بیان کرد: کشور کره جنوبی ۷۵۳ هزار زمین زیر کشت دارد و میزان صادرات این محصولات ۱۱/۲ دلار است. همچنین در کشور مالزی نیز ۳۸۰ هزار هکتار زمین زیر کشت آبی وجود دارد که میزان صادرات این محصولات در این کشور نیز 25.5 میلیارد دلار است.

شافعی اظهار کرد: این آمارها هشداری است که نشان می‌دهد توجه به کمیت تنها موجب پیشرفت نمی‌شود و توجه به کیفیت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی اهواز گفت: بنای زیبا و با امکانات، ابزاری برای رسیدن به اهداف اتاق بازرگانی است. مهم این است که در این ساختمان جدید چه کمک‌هایی به اقتصاد استان و کشور خواهد شد.

رئيس اتاق بازرگانی ايران ادامه داد: مطمئن هستم ‌که با نیروهای توانمندی که اتاق بازرگانی اهواز از آن‌ها برخوردار است و اثرگذاری آن‌ها در اتاق ایران، فرصت‌های پیشرو مورد توجه قرار خواهند گرفت.

شافعی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های اقتصادانان بزرگ، آینده اقتصاد دنیا در مرزهای چین و هند خواهد بود و جاده ابریشم نیز در اقتصاد آینده دنیا موثر است. خوشبختانه استاندار خوزستان اشراف خوبی بر مسائل اقتصادی دارند و امیدوار هستیم با این رویه شاهد تحولات اقتصادی خوبی در استان باشیم.

وی افزود: امیدواریم در کشور دولت و بخش خصوصی هرکدام به وظایف خود بپردازند. اگر هرکس طبق رسالتی که بر عهده دارد به وظایف خود عمل کند، می‌توان آینده‌ای متفاوت با گذشته ساخت. همچنین امیدوارم بر اساس توصیه های بخش خصوصی که بارها مورد اشاره قرار گرفته، برنامه ریزان کشور نیز کار توسعه پایدار را از روستاها آغاز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار