به گزارش تابناک سمنان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از رشد سریع مصرف به‌عنوان چالش فراروی انرژی در این استان نام برد و گفت: با این همه استان سمنان از نظر شاخص‌های کیفی به نسبت کشور در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.
کد خبر: ۵۴۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 07 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده در چهاردهمین نشست کارگروه انرژی استان سمنان با بیان این که در حال حاضر به ۳۸۰ هزار انشعاب برق خدمات ارائه می‌شود اظهار کرد: به لحاظ تعدادی، ۸۰ درصد مشترکان استان خانگي و از نظر ترکيب مصرف، حدود ۷۰درصد انرژي صرف فعاليت هاي توليدي شامل کشاورزي و صنعت مي‌شود .

وی با اشاره به این که شاخص‌های کیفی شبکه توزيع برق استان به نسبت کشور بسيار مناسب است افزود: در حال حاضر ميزان تلفات انرژي الکتريکي استان بين ۷ الي ۸ درصد و  شاخص  خاموشي قريب ۵۰ درصد متوسط نرخ كشور و متوسط زمان خاموشي مشتركان استان نيز حدود ۱.۱ دقيقه در هر روز است.

این عضو کارگروه انرژی استان سمنان تصریح کرد: پایداری شبکه توزیع برق استان بیانگر این واقعيت است که با شرايط تغيير اقليم، دچار آشفتگي نخواهد شد.

وی اضافه کرد: چالشی که در ارتباط با انرژی استان با آن مواجه هستیم ، رشد سریع مصرف است و در تابستان امسال به نسبت مدت متناظر سال گذشته، بالغ بر شش درصد افزایش پيک مصرف داشته‌ايم.

موسوی‌زاده تصریح کرد : اولویت اصلی کار برای مصرف بهینه، اصلاح ساختار تعرفه است و قبل از آن رويکرد علوم انساني در تغيير رفتار مصرف مشترکان مهم است تا بتوانيم رفتار مصرف مسرفانه را اصلاح کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار