جان پاپادوریس اهل روستای کالوپاناجیوتیس است که این روستای متروکه به همت او بازسازی شده و امروزه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است.
کد خبر: ۵۴۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶ 08 January 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از کجارو، استراحتگاه «کاسال پانایوتیس» (Casale Panayiotis) که در ارتفاعات کوهستان ترودوس، در کشور قبرس قرار گرفته، نقش مهمی در بازسازی و بقای روستای کالوپاناجیوتیس داشته است، چرا که تعداد زیادی از جوانان روستا برای کار به شهر رفته بودند و این روستا به یک محل متروکه تبدیل شده بود. اما امروزه، این محل با اسپای لاکچری خود میزبان گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا است. اگر اقامت در این استراحتگاه لوکس را تجربه کنید، قطعا دیگر تمایلی به اقامت در هتل‌های کسالت‌بار قبرس نخواهید داشت.

 

کالوپاناجیوتیس روستایی قدیمی در قبرس است که مسافران متعددی در طی صدها سال از آن دیدن کرده‌اند. جمعیت زیادی در سال‌های اخیر، این روستا و صنعت کشاورزی آن را ترک کرده‌اند تا برای پیدا کردن کار به شهر یا کشورهای خارج بروند.

جان پاپادوریس (John Papadouris) یکی از ساکنان روستا است که بعد از ۳۰ سال زندگی در این محل، به خارج رفت و وقتی برگشت، با یک روستای متروکه و در حال نابودی مواجه شد. او تصمیم گرفت جریان زندگی را باری دیگر به زادگاهش برگرداند و به منظور پروژه بازسازی این مکان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مالی کرد. او توانست خانه‌ها و اصطبل‌های قدیمی را به مهمان‌خانه‌های ۵ ستاره تبدیل کند و در نتیجه با جذب گردشگر و به طبع آن ایجاد شغل، توانست قدم مهمی در احیای روستا بردارد.

 

در حال حاضر ۴۳ اتاق مهمان در ۸ خانه مهیا شده که با اسپا، کافه و رستوران پذیرای گردشگران است. این اتاق‌ها در گذشته خانه‌های جذاب روستایی بودند که با حفظ شاخصه‌های روستایی و اصیل خود به اتاق‌های لوکس تبدیل شده‌اند.

 

کالوپاناجیوتیس در سراشیبی شمالی رشته‌کوه ترودوس واقع شده است. این روستای قدیمی را با آب معدنی طبیعی و دارای گوگردش می‌شناسند که در اسپای آن جریان دارد. از ویژگی‌های متعدد این اسپا می‌توان به استخر اسپای آب درمانی، اتاق بخار گیاهی با با طیف وسیعی از عطرهای مختلف، حمام پا، استخرهای خصوصی، سونا و حتی کابین برف اشاره کرد.

 

روستایی که یک زمانی در حال نابودی بود، الان جان تازه‌ای گرفته است؛ اما این پایان ماجرا نیست. همچنان پروژه‌های زیادی برای تداوم بازسازی آداب زندگی مردم این روستا، ساختمان‌های تاریخی، حفظ باغ‌های میوه و احیای تاکستان‌ها وجود دارد. امید است که روستاهای مجاور نیز از گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند، سود ببرند.

 

این اقامتگاه فوق‌العاده در تمام طول سال باز است و بیش از ۳۰۰ روز سال هوای آفتابی و خوبی دارد. در واقع این کوهستان، محلی عالی برای فرار از آفتاب سوزان در ماه‌های تابستان محسوب می‌شود، هر چند در طول زمستان هم که مملو از برف است نیز مناظر خیره‌کننده‌ای را پیشکش شما خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار